Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Augusts 2018
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Septembris 2018
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Oktobris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Novembris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Decembris 2018
 
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Viedoklis

Vai gaidāt Latvijas simtgades svētku?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

«Bērniem patīkam mēs, un mums patīk viņi!» 13.02.2018

Elīna Lāce
elina@talsuvestis.lv
63291188

Jaunās un šarmantās Pastendes pamatskolas skolotājas uzrunāt intervijai nolēmu, kad no jauna viņas pamanīju barikāžu laika atceres pasākumā Pastendes kultūras namā. Todien viņas bija trīs, bet uz sarunu pagājušajā nedēļā izdevās satikties ar divām — Sandru Tālbergu un Ingu Freimani. Internetā mēdz klejot joki par to, kā skolotāji izskatās septembrī un kā — maijā… Ir februāris, bet viņas joprojām izskatās labi un apliecina, ka tieši darbs skolā notur formā.
«Nepārtraukti jāiet bērniem līdzi!» skaidro Inga. «Skolā ritms ir ļoti straujš — viens zvans, nākamais, viena stunda, nākamā, viena darbība, nākamā… Tas skrējiens turpinās līdz brīdim, kad bērni aizbrauc un skola kļūst klusa. Tad vari apsēsties un pārdomāt, kas šodien paveikts. Šķiet, ka tas neļauj iesēdēties, iesūnot un, jā, kļūt vecai! Šis darbs dara jaunu — ja ne ārēji, tad vismaz iekšējo sajūtu līmenī, jo straujums jau piestāv jauniem cilvēkiem,» secina Sandra.
Mācoties no labiem paraugiem
Interesanti, ka abām skolotājām ir līdzīgs stāsts par to, kā nonākts līdz pedagoģijai, — tas noticis, iedvesmojoties no labiem paraugiem savos skolas gados. Viņas pat ir studējušas vienā laikā un dzīvojušas vienās kopmītnēs, tikai viena otru īsti no studiju laika neatceras.
«Mācījos Sabiles vidusskolā, kur man bija ļoti forša vizuālās mākslas skolotāja. Man patika gan tas, kā viņa izskatījās, gan tas, kā viņa vadīja stundas. Viņas darbā noraudzījos un nolēmu: tas ir tas, ko arī es vēlos darīt! Tāpēc aizgāju mācīties par vizuālās mākslas skolotāju, lai būtu tāda, kāda bija viņa klases priekšā,» stāsta Inga. Viņas pirmā darba vieta bija Rojas vidusskola, kur viņa mācīja gan vizuālo mākslu, gan kulturoloģiju. «Piemācījos klāt sociālās zinības, vēsturi… Esmu plaša profila skolotāja! Varētu strādāt pati savā privātajā skolā,» Inga smejas.
Sandra viņu labi varētu papildināt. «Mācījos Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolā. Tur bija ļoti iedvesmojoša latviešu valodas un literatūras skolotāja, kura mums vidusskolā bija autoritāte — cits citam sarunās labojām valodas kļūdas! Un brīdī, kad vajadzēja izvēlēties, ko tālāk mācīties, šķita, ka šī joma man patiktu visvairāk,» viņa atceras. Šobrīd gan Sandra strādā par sākumskolas skolotāju. «Skolā radās vajadzība, kas sakrita ar manu sirdslietu, un tā nu es esmu arī mājturības skolotāja,» viņa atklāj. Sandrai ir arī pirmsskolas skolotājas izglītība.
Viņa neslēpj — pārdomas par piemērotību skolotājas darbam viņai rodoties laiku pa laikam. «Reizēm ir kādas vilšanās, neveiksmes… Bet — vai katrs varam, roku uz sirds liekot, pateikt: «Jā, es esmu īstajā vietā!»? Apbrīnoju tos, kas tā spēj, jo man ik pa laikam ir par to jādomā. Tomēr pieņemu iespējas, ko dzīve sniedz. Secinājumus izdarīšu pēc tam!» spriež Sandra.
Inga, uz kolēģes teikto reaģējot, tūlīt liek roku uz sirds un apgalvo: «Es varu teikt, ka esmu īstajā vietā! Rojas vidusskolā strādājot, man patika darbs, kolēģi bija lieliski, bērni — fantastiski. Sekoja bērna kopšanas atvaļinājums, kura laikā šķita — nē, laikam tomēr skolā vairs nestrādāšu. Bet, kad draudzene uzaicināja ielūkoties šajā skolā, jo direktore vēlas ar mani aprunāties, sapratu, ka skola ir mana īstā vieta. Esmu laimīga tur, kur esmu, ar to, kas man šeit ir dots!»
Ingu skolotāja darba izaicinājumi nekad neesot biedējuši. Viņa par sevi saka: «Esmu cilvēks, kas visu ko prot darīt! Ja vajadzēs, salabošu elektrības vadus. Ja vajadzēs, arī mašīnu tehniskajās lietās esmu gudra. Mani nebaida nekas! Nav izjūtas, ka es ar kaut ko dzīvē nevarētu tikt galā!» Sandra papildina: «Man šķiet, ka tas skolotāja profesijai raksturīgi — katra diena mums ir kā izaicinājums! No rīta, atnākot uz skolu, nezinām, ar ko vajadzēs saskarties. Viena diena nav citai līdzīga, tāpēc, skolā strādājot, rutīna nekad nav iespējama. Skolotājam jābūt spējīgam uz tūlītēju reakciju. Ja kaut kas neizdodas, piemēram, ja nevari atvērt sagatavoto prezentāciju, tad divu minūšu laikā jāīsteno plāns B. Nevari taču pateikt: «Stunda nav izdevusies, pasēdēsim tāpat!» Nu, nepasēdēsim! (Smejas.) Skolotājiem jābūt elastīgiem, un domāju, ka viņi tādi arī ir.»
Saprast, kāpēc jāmācās
Var gadīties, ka spēju pielāgoties prasīs arī kompetencēs balstīta izglītības satura ieviešana. Par to domājot, Ingu dara bažīgu tas, vai nevar sanākt pieļaut kļūdu, piepeši sākot izglītībā likt galveno uzsvaru uz spēlēm, kompetencēm un radošumu, tādējādi pazeminot kopējo izglītības līmeni. Tāpat viņa raizējas, vai mācību process būs atbilstošs prasībām, kas jāīsteno, lai pārbaudes darbos iegūtu labu novērtējumu. «Pārmaiņām droši vien jābūt, jo ir daudz lietu, kas skolēniem dzīvē nebūs vajadzīgas, tāpēc reizēm ir grūti argumentēt, kāpēc tās vispār jāmācās. Tāpēc, ka būs kontroldarbs? Nu, nē! Galva nav kaut kas tāds, ko var piebāzt pilnu. Visam vietas nekad nebūs. Vienīgais — runās par kompetenču izglītību pašlaik trūkst noteiktības. Tas šķiet vairāk eksperiments. No tiem, kuri bijuši tuvāk lēmējiem, dzirdēts, ka viņi paši vēl īsti nezina, kā tas viss būs. «Jūs varēsiet brīvi, pēc saviem ieskatiem darīt!» Vai tad mēs arī tagad nedarām brīvi, pēc saviem ieskatiem? Vai tiešām tas būs kaut kas šausmīgi jauns un neparasts? Šaubos. Man šķiet, ka lielu daļu no tā jau sen skolās darām, cenšoties mācību priekšmetus pietuvināt dzīvei. Nav tā, ka tikai — grāmata vaļā, tā un tā lappusē, tas un tas paragrāfs!» vērtē Sandra.
Viņa dzirdējusi, ka mājturība (viens no dzīvei pietuvinātākajiem priekšmetiem!) vispār turpmāk vairs netikšot mācīta. «Lasīju nostādnes, un tur vairāk bija par analizēšanu, pētīšanu, vērošanu, bet darbošanās ar rokām — procentuāli maz. Vai tad nav vērtīgi, ja nevis tikai izpēti un izanalizē etnogrāfiskos tautastērpus, bet arī savām rokām kaut ko izdari?» aizdomājas Sandra. Viņa spriež — tagad meitenes var lāgā negribēt adīt zeķes, bet paies gadi, un, gaidot bērniņu, piepeši visas gribēs savām rokām uzadīt zeķītes savam mazulītim!
Inga min arī finansiālo aspektu — var būt labas idejas, kā sasaistīt, piemēram, vizuālo mākslu, literatūru un informātiku, bet grūti noticēt, ka jaunā izglītības modeļa ieviešana visas skolas piepeši piepildīs arī ar visdažādākajām tehnoloģijām.
Bērni — sabiedrības spogulis
Toties ne mirkli manām sarunas biedrenēm nav jādomā, kad iejautājos par to, kādi ir skolēni, ar kuriem viņas strādā. «Forši!» tūlīt saka San­dra. «Mūsu skolā ir fantastiski bērni. Man šķiet — bērniem patīkam mēs, un mums patīk viņi. Mēs šeit esam ģimene, kā jau mazā skolā. Šie bērni ir mūsējie. Viņiem ir divas mammas: mājās un skolā!» uzskata Inga. «Tā ir! Ar katru bērnu kontakts veidojas personisks, ar katru iznāk aprunāties ne tikai par mācību tēmām. Kopumā jau bērni ir tādi, kāda ir mūsu sabiedrība. Dažādi! Bērns nāk no ģimenes un ar savu uzvedību liecina par apstākļiem, attiecībām, tradīcijām,» pamanījusi Sandra. Viņa spriež — kad vecāki ceļ trauksmi par to, ka skolēni ir atkarīgi no saviem telefoniem, vērts palūkoties uz sevi — vai tad pieaugušie tādi nav? Bez telefona taču jūtamies kā bez rokām, un vēl pirms gulētiešanas paglaudām to ekrānus, uzlasot pēdējos jaunumus internetā…
Skolotājas priecājas par to, ka Pastendes pamatskolas skolēni esot vienkārši, viņiem nepiemītot augstprātība. Iemeslu lepoties gan netrūkstot, tostarp — vai ir vēl kāda skola, kur tautas dejas dejo gandrīz visi skolēni no 1. līdz 9. klasei? «Viņiem tas šķiet normāli un moderni! Tikai retais bērns nedejo, un neviens viņiem to nespiež,» apliecina Sandra. Arī Ingas vadītajam vizuālās mākslas pulciņam esot liela piekrišana — gribētāju ir tik daudz, ka visiem klasē solu nepietiek.
Skolēni neslēpjot, ka viņiem vislabāk patīk tās skolotājas, pie kurām nekas daudz nav jādara un kuras dod brīvību… «Bērni saka tā: «Skolotāj, jūs būsiet visforšākā, ja šodien mēs nemācīsimies!»,» smejas Inga. Tas gan, protams, mācību darbā nav iespējams. Par visforšākajām skolotājām tādējādi iespējams kļūt vien brīvlaikos, bet ikdienā var censties to līdzsvarot starpbrīžos un pasākumos, stundās noturot robežu, kas šķir čomiskumu un savstarpēju pajokošanos no mācību darba skolotāja vadībā. Un skolēni šo robežu saprotot. «Arī viņi ir elastīgi, ne jau tikai mēs,» novērtē Sandra.
Inga nopūšas — esot ļoti žēl, ka savu audzināmo 9. klasi viņa nesatika jau tad, kad šie skolēni vēl mācījās tikai 5. klasē. Jau pēc dažiem mēnešiem gaidāms viņu izlaidums, un skolotāja cenšas saprast, kā gan sarīkot saviem mīluļiem tādu izlaidumu, kurā viņai nebūtu jāraud! «Kā lai pasaka viņiem pēdējos ceļa vārdus tā, lai man nebirtu asaras?!» Inga retoriski jautā. Sandra joko — tieši tad, ja visi būs noraudājušies, katram pēc tam šķitīs, ka bijis ļoti labs un sirsnīgs izlaidums!
Lai bērniem patīk skatīties
Sarunas nobeigumā pieminu karikatūras, kurās 1. septembrī skolotājs redzams kopts un smaidīgs, bet maijā — izpūris un ar šķībām brillēm. «Skolotāja darbs prasa ļoti daudz enerģijas, tāpēc atvaļinājums tiešām ir ļoti vajadzīgs. Brīvdienas gaida jebkurš! Bet izpūrušas mēs neesam — mēs taču visu laiku turpinām būt jaunas!» smejoties atgādina Sandra. Kad jautāju, vai viņas tomēr spēj sevi arī ar sirmu galvu iztēloties klases priekšā, Inga pavisam nopietni saka: «Domāju, ka matus es krāsošu! Man liekas, ka skolotājam jābūt paraugam, un man vienmēr patikušas skolotājas, kuras skaisti ģērbjas un labi izskatās. Nedrīkstam nolaisties līdz sirmiem matiem un šķībām brillēm!» Galu galā — skolēniem tik daudz laika jāpavada, skatoties uz saviem skolotājiem! Ingai draudzene mēdzot atgādināt, ka nekad nedrīkst uz ielas iziet treniņbiksēs, jo nezini, kas ar tevi var atgadīties. Tāpat arī — nezini, vai nesatiksi savu skolēnu, kurš uz tevi skatās kā uz paraugu.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
Izglītība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----