Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Augusts 2018
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Septembris 2018
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Oktobris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Novembris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Decembris 2018
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2019
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2019
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2019
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2019
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2019
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2019
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2019
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2019
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2020
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2020
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1
Marts 2020
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2020
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2020
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2020
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2020
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2020
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2020
 
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Viedoklis

Vai gaidāt Latvijas simtgades svētku?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Lai Stende no jauna nekļūtu par Renču ciemu, nedrīkst bēgt no problēmām izglītības jomā 22.03.2016

Elīna Lāce
elina@talsuvestis.lv
63291188

17. martā Stendes tautas namā prāvs pulks cilvēku tikās, lai runātu par izglītības attīstību Stendē. Par to, ka šāda sapulce bija ļoti vajadzīga, liecināja iepriekš veiktās aptaujas rezultāti, ar kuriem tovakar varēja iepazīties ikviens.
Izteikusi prieku par to, ka klātesošo ir daudz un tiem ir kopīga interese par izglītības attīstību Stendē, tikšanās vadītāja Inta Ulmane konstatēja: «Šī tēma ir tāds sāpju bērns jau daudzu gadu garumā. Šķiet, ka nav neviena mājas stūra, kurš nebūtu dzirdējis stendeniekus par to runājam! Laikam pienākusi reize, kad visi varam par to runāt šeit un tagad. Divas nedēļas varējām izteikties anketās — paldies tiem, kuri to izdarīja!»
Talsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Daiga Feldmane vērtēja, ka plašais tikšanās apmeklētāju pulks liecina — Stendē dzīvo cilvēki, kuriem nav vienalga. «Tas ir pirmais solis — būt ieinteresētiem savas pilsētas, savā, savu bērnu turpmākajā liktenī. Izglītības joma skar mūs visus! Vieta pastāvēs un attīstīsies tad, ja šeit dzīvos cilvēki, ja viņiem būs bērni un ja bērni ies skolā,» viņa pauda.
Talsu novada domē gan neesot ne pieņemts, ne pat apspriests lēmums par to, ka Stendē skolas varētu nebūt. «Stendē skola ir bijusi, ir, un uzdrošinos apgalvot, ka būs! Bet mums visiem kopā jādomā, kā skolu padarītu tādu, lai ikviens stendenieks gribētu laist tajā savu bērnu ar pārliecību, ka viņu tur sagaida atsaucīgi, saprotoši, iejūtīgi un kādi tik vēl ne skolotāji, tur bērns var saņemt mūsdienīgu, kvalitatīvu izglītību, tur viņš pēc stundām var sevi pilnveidot interešu izglītības pulciņā — dziedāt, dejot, zīmēt vai izmantot sporta centru! Stendē ir potenciāls, un tas ir jāattīsta,» uzskata D. Feldmane.
Par to, ka potenciāls tiešām ir, liecināja sagatavotās prezentācijas par bērnudārza, skolas un jauniešu centra darbu.
Ja stendenieki izvēlēsies vietējo skolu…
Talsu novada izglītības pārvaldes vadītājs Uldis Katlaps minēja virkni skaitļu, kas raksturo Stendes situāciju izglītības jomā novada kontekstā. Pirmsskolas izglītības iestādē «Saulīte» ir 61 audzēknis (salīdzinājumam — 2011. gadā bija 70 audzēkņi, 2013. gadā — 81 audzēknis). Problēmu iezīmēja tabula, kurā redzams, cik no bērnudārza absolventiem skolas gaitas uzsāk Stendes pamatskolā: 2011./ 2012. mācību gadā no 14 absolventiem — tikai četri, 2012./2013. mācību gadā no 17 absolventiem — seši, 2013./ 2014. mācību gadā no 21 absolventa pulka — 12, bet 2014./2015. mācību gadā no 23 bērnudārza absolventiem tikai septiņi uzsāka mācības Stendes pamatskolā. Rezultātā skolā pašlaik mācās vien 68 skolēni (salīdzinājumam — 2011. un 2012. gadā vēl bija 101 skolēns). 5. klasē šobrīd skolēnu nav vispār, ir 3. un 4. klašu apvienotais komplekts, kā arī apvienota mājturības un tehnoloģiju apmācība 8. un 9. klašu skolēniem un ētika 1.—3. klašu skolēniem. Tomēr izglītības pārvaldes prognozes ir optimistiskas un ietver cerību, ka skolēnu skaits turpmākajos gados palielināsies. «Protams, mēs prognozējam, ka tas varētu notikt, pēc iespējas vairāk — vismaz divām trešdaļām — Stendes bērnudārza absolventu izvēloties tieši Stendes pamatskolu,» atgādināja U. Katlaps.
Viņš iepazīstināja arī ar Stendes pamatskolas skolēnu mācību sasniegumiem, ņemot vērā diagnosticējošo darbu rezultātus pēdējos gados, tomēr pats arī piebilda, ka tas ne vienmēr ir drošs rādītājs. «Īpaši mazajās skolās mēdz būt daži skolēni, kuriem mācībās ir ļoti labi sasniegumi, un tad rezultāts ir augšā, bet, ja ir kaut vai daži, kam kādi priekšmeti nepadodas, tad rezultāts uzreiz ir zemāks, tāpēc tas nav līdz galam objektīvs rādītājs, tomēr parāda tendenci,» U. Katlaps skaidroja. Tabulas rādīja, ka tieši tajos mācību gados, kad skolā bija ap 100 skolēnu, atsevišķos priekšmetos Stendes pamatskolas diagnosticējošo darbu rādītāji bija labākie Talsu novadā.
U. Katlaps arī neslēpa, ka gadījumā, ja Stendes iedzīvotāji turpinās izvēlēties savus bērnus nesūtīt Stendes pamatskolā, izglītības iestādes pastāvēšana kā pamatskola var būt apdraudēta. Pašlaik Talsu novada pašvaldība ik mēnesi pārdala valsts mērķdotācijas pedagogu atalgojumam par labu Stendes pamatskolai, piemaksājot 252 eiro, lai mācību process varētu notikt tādā apmērā kā šobrīd. «Ja skolēnu skaits tiešām samazināsies, un mēs kopīgi nevarēsim atrast veidu, kā situāciju uzlabot, tad Stendes pamatskolai pašai par sevi iztikt būs pagrūti. Tad kādam no novada jānāk palīgā — vai nu citām skolām, ja to likumdošana pieļauj, vai pašvaldībai kā tādai, bet labāk būtu darīt visu, lai Stendes pamatskolā mācītos pēc iespējas vairāk stendenieku,» viņš rosināja.
Saskaņā ar Talsu novada izglītības pakalpojuma attīstības plānu līdz 2025. gadam viens no risinājumiem var būt arī abu iestāžu — pirmsskolas izglītības iestādes un pamatskolas — apvienošana, izveidojot vienu izglītības iestādi. «Tas nebūt nenozīmē to, ka skolēni mācīsies bērnudārzā vai bērndārznieki dzīvosies pa skolu! Tas nozīmē, ka abām pašreizējām iestādēm būtu viens vadītājs ar vienotu politiku izglītības organizēšanā,» precizēja U. Katlaps.
Lai grāmatai nav jāraksta otrā daļa…
Stendes pilsētas pārvaldes vadītājs Andis Āboliņš pateicās sanākušajiem un tiem, kuri uzskatīja par vajadzīgu aizpildīt anketas. «Esmu ar tām iepazinies, un situācija, manuprāt, nav vienkārša. Daudzas lietas ir pārsteidzošas un nepatīkamas. Tagad galvenais nemeklēt, kurš ko uzrakstīja, bet katram izvērtēt savu rīcību.
Pilsētas pārvalde pašlaik strādā pie tā, lai sakārtotu ēdināšanu skolā. Bērnudārzā ir moderna, izremontēta virtuve. To mazliet paplašinot, spēsim gatavot un piegādāt pusdienas arī skolas bērniem. Šāda sistēma jau šobrīd darbojas Pastendē, ir efektīva un ekonomiski izdevīga visiem, tāpēc, ja domes lēmums būs pozitīvs, tad arī pie mums tiks ieviesta šāda sistēma jau šogad.
Man rokās ir tāda interesanta grāmata, ko nesen izlasīju, ar nosaukumu «No Renču ciema līdz Stendes pilsētai». Grāmatā ir smalki aprakstīts, kā cilvēki te ir darbojušies pirms simts gadiem, cik daudz pūļu ir pielikts, lai pirms nepilniem 25 gadiem ciems kļūtu par pilsētu. Man ļoti negribētos, lai šai grāmatai ir otrā daļa ar pretēju nosaukumu… Mums ikvienam jāsaprot, ka pilsēta bez skolas vairs nebūs pilsēta! Dzīves līmenis un kultūras dzīve strauji ies uz leju, finansējums no novada pašvaldības krasi samazināsies… Domāju, ka mēs šādu graujošu iznākumu nedrīkstam pieļaut,» viņš sacīja.
Laikā, kad valstī atkal slēgtas vairākas skolas, kurās skolēnu skaits bijis mazāks par 60, Stendē, kuras skolā mācās vien 68 skolēni, esot jāsaprot, ka ir pēdējais laiks kaut ko darīt lietas labā. «Tas, ka skolā kaut kas nav kārtībā un vairākas būtiskas lietas ir jāmaina, ir acīmredzami. Protams, vienkāršākais veids ir aizmukt no problēmām, vest savu bērnu kaut kur citur, bet varbūt mums jābūt drosmīgākiem, jārunā par problēmām un jācenšas tās kopā risināt šeit, uz vietas. Mūsu pilsētas izglītības iestādēs pozitīvas pārmaiņas būs! Tās notiks, lai Stendes bērni varētu izglītoties mūsu pilsētā. Ļoti ceru, ka šī vakara diskusija mums visiem liks izvērtēt skolas un bērnudārza turpmāko darbību. Neatliksim uz vasaru vai rudeni, bet godprātīgi sāksim jau rīt, lai ik minūte, pavadīta izglītības iestādē, paplašinātu skolēnu zināšanas, celtu iestādes prestižu un veidotu saskaņotu darbību ar kolēģiem,» rosināja pārvaldnieks.
Sliktie vai labie autobusi?
Kad kopīgi bija nonākts līdz anketas datu analīzei, I. Ulmane neslēpa, ka viņai radušās šaubas par to, vai tajās rakstīto vispār drīkst citiem rādīt. «Bija bažas, ka varētu sākties «raganu medības» vai kas tamlīdzīgs, cenšoties atpazīt rakstītājus pēc rokraksta! Man pat teica: «Zini, tā veikala vadītāja vakarā aiznesa mājās kasti ar visām anketām!» Laimīgā kārtā pārvaldes vadītājs jau pēcpusdienā to kasti bija atvedis uz pārvaldi!» radušos ažiotāžu atklāja tikšanās vadītāja.
Pirmais jautājums anketā bija par diviem skolēnu autobusiem, kuri kursē no Stendes, un atbildēs sadūrās divi pretēji viedokļi: daļa aptaujāto uzskata, ka iespēja bez maksas aizbraukt uz citu mācību iestādi ir kaitniecība pret Stendes pamatskolu («Pamatskolas skolēnu vecāki, ja izvēlējušies skolu ārpus Stendes, lai arī paši finansē ceļa izdevumus!»), bet daļa — ka autobusu reisu atcelšana skolēnu skaitu Stendes pamatskolā nepalielinās. Otrajam viedoklim piekrita arī D. Feldmane: «Tikai ar to, ka noņemsim autobusu, mēs neizglābsim skolu! Skola piedāvā visas vajadzīgās iespējas, tomēr ir kaut kas, kas neapmierina daļu vecāku. Kopā jāatrod iemesls un jāmēģina tas novērst. Es rosinu domāt, ka šī skola ir laba un būs vēl labāka!»
Par divu skolēnu autobusu kursēšanas lietderību gan šaubas izteica arī izglītības pārvaldes vadītājs, un viņa teiktais tika uzņemts ar ovācijām. Izrādās, savulaik otrs autobuss tika nodrošināts, jo pirmais bija pārpildīts. «Tas, ka šobrīd tiek nodrošināts transports, ir pašvaldības labā griba vai Stendes gadījumā varbūt— ne tik labā griba, bet ir grūti definēt, kas kuram ir labā griba! Droši vien kādā brīdī varētu būt diskusija par to, ko un kādā veidā pašvaldībai īsti nodrošināt.» U. Katlaps arī atzina, ka situācija nav maināma vienā dienā. «Paši, tai skaitā izglītības pārvalde, pārāk esam cilvēkus pieradinājuši pie pašreizējās situācijas. Šobrīd, kad esam devuši iespēju autobusus izmantot un kad vecāki jau saviem bērniem ir izvēlējušies skolu Talsos vai Lībagos, pateikt: «No rītdienas vairs autobusu nebūs!» ir sarežģīti,» viņš sprieda.
Anketās — ne tikai sliktais
Kādi iebildumi stendeniekiem ir pret Stendes pamatskolas darba kvalitāti, kļuva skaidrāks pēc anketās rakstītā līdzdalīšanas. Izrādās, daļa iebilst pret konkrētiem darbiniekiem, tostarp tika minēts, ka direktore skolā neesot galvenā noteicēja. Tāpat bija ieteikumi skolotājiem mainīt runas un izturēšanās veidu, publiski neapspriest savas un skolēnu personiskās problēmas, taisnīgi izvērtēt konfliktsituācijas. Anketās bija minēts, piemēram, ka netiekot pieņemti vecāku ierosinājumi, neapmierinot skolas iekšējā gaisotne. Bija arī anketas, kurās bija apliecināts, ka skolas darba kvalitāte pilnībā apmierinot, daļa skolotāju esot ļoti labi, un skolai vien vairāk jāinformē sabiedrība par pozitīviem notikumiem, vairojot labo slavu.
Līdzīgu kritiku saņēma arī pirmsskolas izglītības iestāde: vecāku un audzinātāju iniciatīvas apstājoties vadītājas kabinetā, pedagogi strādājot ar «ierūsējušām metodēm», bērnudārzā pietrūkstot fizisko aktivitāšu un fizioterapeita klātbūtnes, vajagot modernizēt muzikālās nodarbības, darbinieces ārpus iestādes izpaužot personisku informāciju par bērniem, neesot gana mīļas un pacietīgas. Bija arī pretējs viedoklis, ka audzinātājas ir laipnas un atsaucīgas, un apliecinājums, ka bērnudārza darba kvalitāte pilnībā apmierinot. Trūkstot vien informācijas par bērnudārzā notiekošo.
Dažas iebildes gan liecināja par to, ka stendenieki nav pietiekami iedziļinājušies tajos jautājumos, ko uzskata par problemātiskiem. Piemēram, abas iestādes saņēma pārmetumus par atsevišķu darbinieku izvēli, un to vadītājām nācās skaidrot, ka izcili darbinieki nestāv rindās aiz šo iestāžu durvīm, to vien gaidot, kad varēs pastrādāt uz mazu slodzīti par nelielu samaksu. Tāpat kritiku neizturēja, piemēram, sūdzības par vienveidīgu ēdienkarti bērnudārzā, kā argumentu minot, ka brokastīs vienmēr esot putra. Pirmsskolas izglītības iestādes vadītājai Mairitai Purenei nācās skaidrot gan to, ka uztura speciālisti biezputru uzskata par ļoti labu izvēli brokastīm, gan to, ka iestādē tiek piedāvātas 13 dažāda veida biezputras, pie tam — ar īstām ogām, kas glabājas bērnudārza saldētavā.
Turpinājumam jāseko!
Tā kā bija jau diezgan vēls, izpalika nopietnāka klātbūtnes diskusija, dalīšanās pārdomās pēc visa dzirdētā un iespējamās turpmākās stendenieku rīcības modelēšana. Tomēr, gluži kā velkot paralēles ar todien pieredzētajiem laika apstākļiem, teica Stendes pamatskolas direktore Iveta Freimane, gribas cerēt, ka migla izglītības jomā šajā pilsētā beidzot izklīdīs.
«Domāju, ka šis vakars mums ir devis vielu pārdomām. Būs, ko paanalizēt, tagad zinām, kas ir sāpju punkti iesaistītajām pusēm, zinām arī, ka mums ir atbalsts Talsos, atliek tikai rūpēties par saviem bērniem, kuri, ticu, šovakar sēž mājās bez putras,» uz atvadām tikšanās dalībniekus smīdināja I. Ulmane.
«Vēlos teikt jums paldies par šo vakaru. Ja ir kādi racionāli ierosinājumi par to, ko varam darīt, dodiet ziņu! Izglītības pārvaldes viedoklis ir, ka Stendē skolai ir jābūt, bet tas lielā mērā ir jūsu, Stendes iedzīvotāju, rokās. Ja jūs veidosiet pozitīvu attieksmi pret to, kas notiek Stendē, ja katrs iestāsieties par to, lai pilsētā būtu labāk, un ja paši mazināsiet negatīvo strāvojumu, tad Stende augs un zels! To jums arī novēlu,» noslēgumā teica U. Katlaps.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
Stende, Izglītība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----