Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Augusts 2018
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Septembris 2018
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Oktobris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Novembris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Decembris 2018
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2019
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2019
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2019
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2019
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2019
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2019
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2019
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2019
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2020
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2020
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1
Marts 2020
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2020
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2020
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2020
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2020
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2020
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2020
 
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Viedoklis

Vai gaidāt Latvijas simtgades svētku?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Latvijas Pasts bija, ir un būs, jo mums to vajag 11.08.2015

Ingrīda Avotiņa
ingrida.avotina@inbox.lv
63222048

Latvijas Pasts, lai uzlabotu uzņēmuma pārvaldību, šajā gadā ir veicis strukturālas izmaiņas, pārceļot visu piecu reģionu (Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales) vadību tiešā uzņēmuma valdes pakļautībā. Kurzemes reģionā pasta nodaļu un piegādes punktu darbu organizē četru cilvēku komanda: reģiona vadītāja, divi vadītāja vietnieki un reģiona speciālists. «Talsu Vēstis» tikās ar Vēsmu Krustu, Kurzemes reģiona vadītāja vietnieci, lai aprunātos par pasta darbību un nozīmi patlaban.
— Kāda šodien ir jūsu uzņēmuma nozīme?
— Pastam joprojām ir liela nozīme arī šodien. Latvijas Pasts ir daļa no Latvijas asinsrites — mūsu darbinieki sasniedz jebkuru iedzīvotāju pašā tālākajā Latvijas punktā, piegādājot visus sūtījumus, pakas, sīkpakas, vēstules, bandroles, pensijas, presi. Pasts veic arī sociālās funkcijas — palīdz cilvēkiem, kas dzīvo attālākās vietās. Bieži vien pastnieki pieved sirmgalvjiem zāles, maizi vai citas tiem nepieciešamas preces, jo paši tām fiziski nevar nokļūt pakaļ. Iepriekš minētās lietas nav Latvijas Pasta oficiāli apstiprināto pakalpojumu klāstā, bet pastnieku labdarība, lai cilvēkiem palīdzētu.
— Kādus pakalpojumus šodien piedāvā Latvijas Pasts?
— Latvijas Pasts piedāvā tradicionālos pasta pakalpojumus — korespondences vai paciņas nosūtīšana un saņemšana gan pasta nodaļā, gan ar eksprespastu. Tā ir sūtījumu piegāde uz jebkuru vietu Latvijā un pasaulē, jo mūsu sūtītais ceļo pa visu Zemeslodi. Bez klasiskajiem pakalpojumiem, piemēram, ir arī tāds piedāvājums kā «Izbraukumu vēstuļu kastītes noma», kuru parasti izmanto uzņēmēji dažādiem pasākumiem.
— Vai Latvijas Pastam ir konkurenti?
— Jā, tādu ir ļoti daudz, taču lielākā daļa operatoru salīdzinājumā ar Latvijas Pastu piedāvā šaurāku pakalpojumu klāstu. Viens operators piegādā vēstules, cits — lielajās pilsētās piegādā presi un reklāmas. Vislielākā konkurence ir pasta sūtījumu — paku — piegādē. Tas ir saistīts ar e-komercijas attīstību jeb interneta veikalu aizvien plašāku izmantošanu. Daudzo operatoru dēļ bieži gadās pārpratumi — ja kaut kas nav laikus piegādāts uz kādu pasta kastīti vai arī sūtījums ir nokļuvis tur, kur tam nevajadzēja būt, parasti iedzīvotāji sūdzas mums. Par citu uzņēmumu darbu atbildēt nevaram. Konkurence ir liela, bet arī Latvijas Pasts mainās un pielāgo savus pakalpojumus klientu vajadzībām, nodrošinot nemainīgi augstu piegādes kvalitāti, kurai klienti uzticas.
— Izveidojoties Kurzemes reģionam, kaut kas mainījies arī pasta nodaļu izvietojumā?
— Nē, nekas nemainījās. Kurzemē pašreiz ir 123 pasta nodaļas un trīs piegādes punkti — Ventspilī, Liepājā un Talsos.
— Vai attaisnojas šāda veida darba sistēma?
— Galvenais ieguvums no darba organizācijas izmaiņām reģionu pārvaldībā ir komunikācijas un informācijas apmaiņas uzlabošana starp reģionu un uzņēmuma vadību. Kā arī notiek reģionu vadības komandas aktīvāka iesaistīšana ne tikai ikdienas pasta pakalpojumu sniegšanas un piegādes darba nodrošināšanā, bet arī uzņēmuma stratēģisko plānu un aktivitāšu izstrādē.
— Kā ikdienā tiek organizēta pasta piegāde?
— Talsu piegādes punktā strādā vadītāja, divi piegādes operatori un 19 pastnieki.
Pirmie darbā ierodas piegādes operatori, lai sadalītu avīzes, vēstules un citus sūtījumus pa piegādes maršrutiem, kā arī ievadītu nepieciešamo informāciju par reģistrētajiem sūtījumiem sistēmās.
Nedaudz vēlāk darbā ierodas pastnieki. Viņi saņem vēstules, avīzes, žurnālus, sīkpakas, pensijas un citus sūtījumus, kas jāpiegādā konkrētajā iecirknī. Arī reklāmas materiālus, ko saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem piegādājam. Tad pastnieki dodas piegādē.
Lielākajā daļā teritorijas pasta piegāde tiek nodrošināta ar automašīnu. Kājām pastu iznēsā pastnieki galvenokārt tikai pilsētās. Starp viņiem ir arī tādi darbinieki, kas izmanto velosipēdus.
Talsos pasta piegāde ar velosipēdu tiek veikta trīs iecirkņos. Pasts pagājušajā gadā saviem darbiniekiem iegādājās jaunus velosipēdus un arī somas. Visiem pastniekiem, kas brauc ar divriteni, tika izsniegtas arī ķiveres drošībai.
Talsos pastnieks kājām iet desmit, maksimums — 13 kilometrus dienā. Ar divriteni viņš brauc ap 17 kilometriem dienā.
— Visvairāk ir tādu pastnieku, kas sūtījumus piegādā motorizēti? Cik lieli ir viņu iecirkņi?
— Šobrīd vairāk nekā 40 procentu visu Latvijas Pasta pastnieku ikdienā piegādi nodrošina ar automašīnu. Talsu piegādes punktā ir septiņi pastnieki — automobiļa vadītāji. Vislielākais iecirknis ir tāds, kurā dienā jānobrauc 128 kilometri, bet pamatā visiem pastniekiem dienā jāmēro ap 100 kilometriem — tas nav maz. Gadās, ka iznāk savu maršruta daļu veikt arī otrreiz, lai apkalpotu klientus pensiju piegādes laikā.
— Kāpēc pastnieki brauc ar savām personiskajām automašīnām? Kamdēļ tās nenodrošina pasts?
— Agrāk pasts deva automobiļus, taču nekad nav bijusi situācija, kad visa pasta piegāde tiktu nodrošināta tikai ar Latvijas Pasta automašīnām. Uzņēmuma automašīnu nomaiņa uz personiskā transporta tika veikta vairāku iemeslu dēļ — gan augsto transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksu dēļ, gan tāpēc, ka visi cilvēki uzņēmuma autotransportu neuzturēja kā savējo, kas attiecīgi radīja papildu izmaksas.
Pašreiz pastniekiem tiek maksāta amortizācijas maksa par privātā automobiļa izmantošanu pasta piegādes nodrošināšanai, kā arī pilnībā tiek segtas degvielas izmaksas, kas saistītas ar pasta piegādi. Par to, lai automobilis ripotu un būtu darba kārtībā, atbild pats pastnieks. Uzskatu, ka šajās izmaksās var iekļauties, jo arī pati darbam izmantoju personisko transporta līdzekli.
— Jums pastnieku pietiek?
— Jā, mums pietiek. Visu laiku bija grūti atrast pastniekus Mērsraga iecirknim. Nu situācija ir atrisināta, un viss ir kārtībā. Par pastniekiem strādā arī jauni vīrieši. Piemēram, Reinis Nolendorfs Sabilē, Normunds Belmanis Talsos. Vispār par pastniekiem varu teikt tikai to labāko — viņi visi ir ļoti čakli darbinieki. Un tādiem šajā amatā ir jābūt, jo nevar izlaist nevienu dienu, ir precīzi jāpārzina sava piegādes teritorija, ir jābūt atbildīgam par uzticēto un saprotošam, sastopot dažādus cilvēkus. Man pašai ir nācies veikt pastnieka darbu, jo ir bijuši brīži, kad nav, kas to dara. Avīzes, vēstules un pensijas taču ir jāpiegādā katru dienu.
— Pirms kāda laika pastniekiem tika piešķirta brīva sestdiena, vai tamdēļ nesamazinājās viņu darba slodze?
— Šobrīd Latvijas Pasts piegādi ar pastnieku palīdzību nodrošina piecas darba dienas nedēļā. Piegādes režīma izmaiņas, pāriešana no sešu darba dienu nedēļas uz piecu notika, sākot no 2012. gada. Pārejot no sešu dienu piegādes nedēļā uz piecu darba dienu piegādi, pastnieki vairāk bija ieguvēji nekā zaudētāji, jo palielinājās brīvdienu skaits, bet sūtījumu apjoms, kuru iepriekš piegādāja sestdienās, tagad vienkārši ir jānes esošajā darba laikā — darbadienās.
— Laiki mainās, arī — situācijas, cik smaga tagad ir pastnieka soma, vai kļuvusi vieglāka?
— Joprojām ir daudz cilvēku, kas pasūta avīzes un žurnālus, kaut arī gadu no gada abonēšanas apjomi samazinās. Abonentu skaits samazinās ne tikai laukos, tas notiek arī pilsētā. Mums Talsos nav tādu māju, kur pastnieks neiegrieztos, jo sūtījumi jāpiegādā. Pastnieks nes ierakstītās un parastās vēstules, presi, pensijas. Liela daļa senioru savu pensiju saņem bankā, bet daļa joprojām gaida mājās pastnieku. Lai arī laiki mainās, tomēr pastnieku darbs joprojām paliek ļoti atbildīgs.
— Mūsu lasītāji zvana un vaicā, kāpēc avīzes Talsos piegādā tik vēlu, ko lai atbildam?
— Pastnieks nes visus sūtījumus, tajā skaitā arī presi, vienu reizi dienā. Līdz ar to tie klienti, kas atrodas piegādes maršruta beigās, presi saņem nedaudz vēlāk, nekā adresēs, kas ir piegādes maršruta sākumā. Saskaņā ar līgumiem, kas ir noslēgti starp Latvijas Pastu un preses izdevējiem, pilsētās preses piegāde jānodrošina līdz 15.00, bet laukos — dienas laikā. Pieļauju, ka pensiju dienās pastnieks laukos var arī aizkavēties, jo tad procedūra mēdz būt ilgāka. Katrs pensionārs, saņemot pensiju, grib ar pastnieku arī aprunāties, uzcienāt ar tēju vai kafiju, uzzināt jaunumus, apskatīties preces, kas atnestas pārdošanai. Iedzīvotāji ir ļoti pieraduši pie sava konkrētā, atsaucīgā pastnieka. Ja kādreiz sūtījumus vai pensijas iznēsā rezerves darbinieks, kurš nav pazīstams, tad ļaudīm jau šķiet, ka viņš ir nelaipns, jo nevelta pietiekami daudz laika vai uzmanības konkrētā cilvēka vēlmēm un vajadzībām.
— Tātad liela darba daļa jūsu darbiniekam ir arī preču tirdzniecība?
— Tā ir. Pie pastnieka ir iespējams iegādāties to pašu preču klāstu, kas ir pieejams pasta nodaļā. Tieši lauku rajonos mazumtirdzniecības precēm ir lielāks pieprasījums nekā pasta pakalpojumiem. Latvijas Pasts arī izstrādājis preču katalogu, kas ir katram pastniekam, lai viņš varētu klientiem piedāvāt preces, kuras, iespējams, konkrētajā dienā nav pastnieka somā, bet kuras klients var pasūtīt. Piemēram, pasta kastīti, saimniecības preces, kancelejas preces un daudz ko citu. Protams, pie pastnieka var iegādāties arī pastmarkas, aploksnes un kartītes.
— Pasta darbā ieviešat arī ko jaunu?
— Protams, cenšamies to darīt. Piemēram, tagad esam ieviesuši priekšapmaksas paku (līdz 7 kg) sūtīšanu pa Latviju. To var ievietot vēstuļu kastītē vai arī ienest pasta nodaļā un nodot bez rindas. Protams, tajās nedrīkst ievietot plīstošas lietas un tādas, kas var sabojāt citus pasta sūtījumus. Daudz jaunumu gaida liepājniekus, jo drīzumā Liepājā tiks atvērta jaunā koncepta pasta nodaļa, kurā, lai uzlabotu pasta pakalpojumu sniegšanas ātrumu un kvalitāti, tiks uzstādīta arī modernā rindu mašīna. Jaunā koncepta nodaļas jau ir ieviestas vairākās Latvijas lielākajās pilsētās, un pakāpeniski tiek plānots modernizēt arī citas nodaļas.
— Ar ko tagad nodarbojas pasta nodaļas?
— Svarīgākie pasta nodaļās jo­projām ir pasta pakalpojumi, kā arī mazumtirdzniecība, maksājumu, abonēšanas un filatēlijas pakalpojumu sniegšana. Piedāvāto pakalpojumu klāsts ir papildināts ar mobilo sakaru operatoru pakalpojumiem, valsts obligāciju tirdzniecību, starpniecības pakalpojumiem un dažādiem finanšu pakalpojumiem.
— Daži lasītāji ir iebilduši pret to, ka Talsu 1. pasta nodaļā apkalpošana notiek ļoti lēni. Kāpēc tā ir?
— Talsu 1. pasta nodaļā ikdienā strādā divas klientu apkalpošanas operatores, bet, kad nodaļā ir daudz klientu, tad tiek nodrošināta arī papildu, trešā, darba vieta. Talsu pilsētā ir divas pasta nodaļas, tādēļ aicinām klientus izmantot arī Talsu 3. pasta nodaļu, kuras adrese ir Talsi, Jaunā iela 23 (pretī autoostai). Latvijas Pasts lielāko pilsētu pasta nodaļās ir uzsācis «Qminder» rindu mašīnu uzstādīšanu, kas nodrošina iespēju klientam ar viedtālruņa palīdzību jau pirms došanās uz pasta nodaļu «paņemt numuriņu» rindu mašīnā. Kurzemē tādas jau darbojas Liepājā, Ventspilī un Saldū, taču šo projektu pakāpeniski centīsimies ieviest visās noslogotajās pasta nodaļās.
— Gadās klientu sūdzības? Kas viņus visvairāk neapmierina?
— Sūdzības ir par dažādām lietām. Bieži vien problēmas rodas pasta nodaļās, kad pasta operatore nevar izsniegt sūtījumu, jo nav korekti norādīts saņēmējs. Piemēram, kā saņēmējs ir norādīta Rita no Talsiem. Šādas situācijas var atrisināt, tikai tas aizņem laiku. Taču no šādiem gadījumiem vislabāk var izvairīties, ja nosūtītājs uz sūtījuma norāda korektu informāciju par adresātu, piemēram, pasūtot sūtījumu, norāda precīzu vārdu, uzvārdu un adresi.
Daudz sūdzību ir par pasta piegādi. Kādam nav atnesta prese, citam avīze nav aizvesta līdz mājas durvīm, kur viņam atrodas pasta kastīte, kaut arī tur bez uzraudzības atstāts milzīgs, nikns suns. Starp citu, viens no traucēkļiem pastnieku darbā joprojām ir saimnieku nepieskatītie suņi, kas viņus nobiedē vai, sliktākajā gadījumā, pat sakož. Jā, tādi gadījumi ir bijuši. Ir cietušas arī automašīnu riepas. Latvijas Pasts ir aicinājis pašvaldības pievērst uzmanību klaiņojošiem un bez uzraudzības atstātiem dzīvniekiem, kā arī norādījis uz vairākiem citiem pasta piegādes apgrūtinājumiem. Piemēram, daudzviet ir nepieciešams sakārtot ceļus uz klientu mājām, pavasaros un rudeņos bieži tie ir neizbraucami, ziemā aizputināti un neiztīrīti. Tāpat pasts aicina iedzīvotājus sakārtot savas pasta kastītes, jo, kur lai pastnieks sūtījumus ievieto, ja pastkastītes vispār nav, ja tās ir bojātas vai bez norādes, kam tā pieder? Pastnieki savu darbu dara kvalitatīvi un ar lielu atbildību, taču arī iedzīvotājiem jābūt saprotošiem un pretimnākošiem, kaut vai sakārtojot savu pastkastīti, lai pastniekam būtu, kur šo sūtījumu, vēstuli vai preses izdevumu piegādāt.
Savukārt ļoti daudziem iedzīvotājiem pasta kastītes ir sakārtotas ar izdomu, var vienīgi pabrīnieties par klientu radošumu pastkastīšu noformēšanā. Paldies viņiem par šīm pastkastītēm, jo tādās ir prieks ievietot sūtījumus, kā arī tās izdaiļo ierasto pastnieka ikdienu!

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
Latvijas Pasts
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----