Mundigciema iedzīvotāji neapmierināti par māju apsaimniekošanu un ūdens kvalitāti 04.03.2014
Aizvadītajā nedēļā Mundigciemā uz iedzīvotāju tikšanos aicināja Lībagu pagasta pārvaldes vadītāja Lauma Jaunpujēna, kas agrāk vadīja Ģibuļu pagastu. Sapulces laikā cilvēkiem bija iespēja iepazīties ar SIA «Talsu namsaimnieks», SIA «Talsu ūdens» un SIA «Adax 2» darbību un uzdot interesējošos jautājumus.
Viskarstākie jautājumi, ko pārvaldes vadītāja L. Jaunpujēna arī piefiksēja, lai vēlāk noskaidrotu precīzas atbildes un tiktu rasts risinājums, tika uzdoti tieši SIA «Adax 2» uzņēmuma pārstāvim. Pats uzņēmuma īpašnieks gan nebija ieradies, tomēr L. Jaunpujēna solīja drīzumā organizēt iedzīvotāju sapulci tikai ar SIA «Adax 2».
Iedzīvotājus satrauca nevienmērīga siltuma piegāde, kad reizēm dzīvoklī ir silts, bet reizēm ne, tāpat bija nepamierinātie ar alokatoru darbību. Arī SIA «Adax 2» pārstāvis paskaidroja, ka turpmāk vairs nevienā mājā alokatori netiks uzstādīti. Lielākā daļa no sanākušajiem pārmeta konkrētas rīcības un problēmu risināšanas trūkumu, paskaidrojot, ka allaž no uzņēmuma saņem tikai atrunas. Tas attiecas arī uz kādas Mundigciema mājas ārdurvīm — divus gadus tām ir nolūzis rokturis un pienācīgi nepilda savu funkciju. Kāda «Sauleskalnu» iedzīvotāja uzdeva jautājumu, kad beidzot tiks pilnībā pabeigts iesāktais siltināšanas projekts. «Kad šo māju beidzot nodos ekspluatācijā? Mūsu māja stāv divus gadus, bet tā joprojām nav pabeigta,» sacīja mājas iemītniece. SIA «Adax 2» atzina, ka pagājušajā vasarā tos varēja pabeigt, bet tas netika izdarīts, tomēr tika dots solījums, tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi, darbus pabeigt. Tāpat no septembra vēl nav novākti pēc darba pie kādas mājas atstātie būvgruži.
To māju iedzīvotāji, kur par siltumapgādi rūpējas SIA «Adax 2», lūdza atklāt aprēķināto siltumenerģijas tarifu, jo līdz šim ar to viņi nav iepazīstināti. Tomēr uzņēmuma pārstāvis aprēķinu parādīt nevarēja, sakot, ka par megavatstundu jāmaksā 40 latu (bez PVN). «Neesam ieguvuši dokumentus, kur būtu norādīts, cik mums jāmaksā par ēkas renovāciju, mums netiek izsniegts līgums par siltumpiegādi, turklāt neesam noslēguši nevienu līgumu. Mums tiek diktēti noteikumi, nevis mēs, kā iedzīvotāji, tos varam noteikt,» sašutumu izteica Mundigciema iedzīvotāja.
Savukārt SIA «Talsu namsaimnieks» valdes loceklim Edgaram Šternam tika norādīts, ka bērni nereti staigājot pa uzņēmuma sakrauto malkas grēdu pie katlumājas, tādējādi apdraudot savu dzīvību. E. Šterns paskaidroja, ka aizvadītajā gadā teritorijā tika novietotas brīdinājuma zīmes, kas tūdaļ tika sabojātas un cerēto efektu nedeva. Tāpat arī pilnīga teritorijas norobežošana nav iespējama, jo tas traucētu darbu. E. Šterns informēja, ka turpmāk netiks vests uzreiz tik daudz malkas, arī kaudze būs zemāka un ne tik bīstama. Citi iedzīvotāji gan iebilda, ka arī pašiem vecākiem vairāk jāuzmana, kur bērni dodas. Iedzīvotāji uzsvēra, ka problēmas sagādā arī nesen paaugstinātais siltumenerģijas tarifs, ko veicis SIA «Talsu namsaimnieks». «Saprotu iedzīvotājus, jo citviet tarifa palielinājums ir pamatīgs,» teica E. Šterns. Viņš paskaidroja, ka līdz šim esošais siltumenerģijas tarifs nav bijis atbilstošs reālajām izmaksām.
Ieskatu darbībā sniedza arī SIA «Talsu ūdens»
valdes priekšsēdētājs Dāvis Kalmanis. Viņš paskaidroja, ka uzņēmumā notiek darbs, izstrādājot jaunu tarifu, kas attieksies arī uz Lībagu pagasta iedzīvotājiem, tomēr tas iespējams tikai pēc uzņēmuma reorganizācijas. Jaunā tarifa iesniegšana sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai gaidāma maija sākumā. «Gribu, lai šis tarifs būtu mazāks par līdzšinējo, bet tas atkarīgs no tā, kā uzņēmums saimniekos un ko lems sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija. Patlaban vēl procesā ir SIA «Talsu ūdens», SIA «Siltumiņš» un SIA «Stendes nami» reorganizācija, tomēr pašvaldībai nāksies ieguldīt savu finansējumu, jo šajos gados no SIA «Siltumiņš» pazuduši vairāk nekā 200 000 latu, tie vienkārši noēsti,» teica D. Kalmanis, uzsverot, ka nepieciešams koncentrēt uzņēmumu resursus, lai tarifs kļūtu iedzīvotājiem samaksājamāks. Tāpat viņš iedzīvotājiem paskaidroja par izveidoto vienoto uzņēmuma tālruni, pa kuru zvanīt nepieciešamības gadījumā, un izdalīja iesnieguma veidlapas, kur norādīt sasāpējušos problēmu vai nepieciešamo pakalpojumu. Sapulces apmeklētāji izteica interesi pieslēgties pie kopējās ūdensvada un kanalizācijas sistēmas tīkla, bet pauda bažas par pagastā esošā ūdens tīrību. «Ūdens paraugs, kas tiek ņemts pie dziļurbuma, atbilst normām. Šis jautājums, protams, arī ir jārisina, bet negribu apsolīt, ka tas būs primārais. Ūdens attīrīšanai ir atdzelžošanas iekārtas,» pastāstīja SIA «Talsu ūdens» valdes loceklis.
Lai noskaidrotu vēlmes un vajadzības,
pagasta pārvaldniece Lauma Jaunpujēna iedzīvotājiem izsniedza aizpildāmas anketas. Jau tagad zināms, ka viens no pirmajiem darbiem būs kurmju rakumu nolīdzināšana ap ēkām esošajā zaļajā teritorijā. Sanākušie izteica vēlmi ierīkot bērniem paredzētu teritoriju un sakārtot peldvietu, kā arī klaiņojošo dzīvnieku problēmas atrisināšanu. «Protams, nevaru teikt, ka tagad nāku un atnesīšu visu pagastam nepieciešamo, tādēļ izveidoju aptauju, lai noskaidrotu, ko viņi vēlas. Tad uzreiz būs skaidrs, ko darīt,» sacīja L. Jaunpujēna.
Viņa paskaidroja, ka Lībagu pagastā sporta pasākumu organizatora pienākumus veic kultūras darbinieks, kam gadā šiem mērķiem piešķirti 200 latu. «Iespējams, jāpierāda, kāpēc mums būtu nepieciešama cita kārtība. Esmu jau daļēji apzinājusi sporta entuziastus, lai saprastu, ko varētu Lībagos attīstīt,» teica pagasta pārvaldniece, atklājot, ka visus darbus veiks pakāpeniski, bet mērķtiecīgi.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm: