No 1. janvāra Talsu novada pašvaldības administrācijas amatu vietās būs izmaiņas 17.12.2013

Jauna Talsu novada domes struktūra, kas vainagosies ar piecu darba vietu pilnīgu likvidēšanu un divu jaunu nodaļu izveidi, apvienojot resursus. Tas ir jautājums, par ko deputātu vidū nav vienprātības un par ko pašvaldībai varētu draudēt tiesu darbi no atsevišķiem līdzšinējiem darbiniekiem. Koalīcija deklarē, ka tas nav politisks jautājums, tiek skatīti konkrēti amati, bet opozīcijas pārstāvji kuluāros norāda uz jautājuma daļēju politizāciju, vēršoties pret konkrētiem cilvēkiem, ne amata vietām.
Jaunā administrācijas struktūra, kas, kā norādīja Talsu novada domes priekšsēdētājs Aivars Lācarus, vadoties no darbinieku izvērtēšanas un darbu analīzes, izstrādāta izpilddirektora Alda Vilsona un viņa trīs vietnieku vadībā, gluži kā eiro stāsies spēkā 1. janvārī. Izmaiņas, kā to uzsver atbildīgās amatpersonas, vērstas darbu kvalitātes un ražīguma palielināšanai. Gan domes priekšsēdētājs, gan izpilddirektors sola, ka likvidēto darba vietu speciālistiem, vadoties pēc viņu iemaņām un kvalifikācijas, tiks piedāvāta iespēja strādāt citās amata vietās.
Projektu vadītājs, juridiskās nodaļas vadītāja vietnieks, kancelejas vadītāja vietnieks, komercdarbības speciālists un sabiedrisko attiecību speciālists —
šīs darba vietas nākošajā gadā pašvaldībā vairs nebūs. Projektu vadītāja vietas likvidēšana tiek pamatota ar projektu skaita samazināšanos par aptuveni 30%. Tā kā vēl nav skaidri zināmas nākošā Eiropas Savienības plānošanas perioda vadlīnijas, paredzams, ka projektu skaits palielināsies vien 2015. gadā. Šādu informāciju apstiprināja arī A. Lācarus, norādot, ka patlaban viņš, abi vietnieki un izpilddirektors nerimstoši piedalās Kurzemes plānošanas reģiona aktivitātēs un apmeklē ministrijas. «Notiek gatavošanās nākamajam Eiropas Savienības fondu apguves periodam. Patlaban šie plāni nav saskaņoti, bet tie summāri nav labvēlīgi Talsu novadam. Nacionālās attīstības programmā izsludināta policentriskā attīstība, bet finanšu piesaiste no fondiem tendēta uz Rīgu. Tas izskatās pēc monocentriska attīstības modeļa. Kamēr nav skaidrības šajos jautājumos, ir pāragri plānot projektu aktivitātes,» skaidroja domes priekšsēdētājs. Tā kā projektu vadītāja Inga Krecere jau iesniegusi atlūgumu un pārcelsies uz galvaspilsētu, iespējams, ka citas amata vietas likvidācija nebūs nepieciešama.
Kancelejas vadītājas vietniecei Inesei Makstniecei draud pārmaiņas, kas arī saistītas ar izmaiņām struktūrā. A. Lācarus informēja, ka nākotnē mēnesī plānota viena domes sēde, ne divas — kā pašlaik. Attiecīgi samazināsies arī komiteju sēžu skaits. Tādējādi daļa no amata pienākumu pildīšanas varētu tikt uzticēta kādam no esošajiem darbiniekiem. Priekšsēdētājs atklāja, ka tieši kancelejas amata vietas likvidēšana viņam bijis sarežģīts jautājums. «Pārejot uz elektronisko dokumentu apriti, samazināsies darba apjoms, tā tam vajadzētu būt. Secinājām, ka taisām pārāk daudz viena dokumeta versijas, pēc tam esam spiesti tās atcelt, jo tās ir sasteigtas un nervozi sagatavotas. Ja domes sēdes ir divas reizes mēnesī ar attiecīgo komiteju sēžu skaitu, tad no vienas komitejas līdz nākamajai, kur jautājums tiek skatīts, jau jāiestrādā izmaiņas. Nereti neatliek laika sagatavot jautājumu tālāk. Domes sēdei esot reizi mēnesī, protams, jautājumu būs vairāk, bet tad tie būs kvalitatīvāk sagatavoti,» argumentēja A. Lācarus.
Jautājuma politizēšana var tikt saistīta
ar juridiskās nodaļas vadītājas vietnieces Kristīnes Riekstiņas un sabiedrisko attiecību speciālistes Anitas Zihelmanes darba vietas likvidēšanu. Abi speciālisti darbā tika pieņemti Zaļo un zemnieku savienības valdīšanas laikā, turklāt K. Riekstiņa kandidēja šajās pašvaldību vēlēšanās tieši no Zaļo un zemnieku savienības saraksta. Izpilddirektora vietniece administratīvajos un finanšu jautājumos Inguna Kaļinka juridiskās nodaļas vadītāja vietnieka amata vietas likvidēšanu pamatoja ar plānotajām izmaiņām iepirkumu komisijas darbā. «Viens no būtiskajiem šī darbinieka pienākumiem bija iepirkuma komisijas darbības nodrošināšana. Pēc jūlija iepirkumu komisija veidota uz citiem principiem, tāpēc šādi pienākumi vairs nav vajadzīgi. Daudz darbu šobrīd tiek organizēti jau bez šī darbinieka,» informēja I. Kaļinka. Savukārt, runājot par sabiedrisko attiecību speciālistu, tika uzsvērta neapmierinošā darba kvalitāte novada mājaslapas un avīzes veidošanā. Sabiedrisko attiecību speciāliste saņēmusi 540 latu lielu algu, bet jau no 1. novembra pašvaldībā ar terminētu darba līgumu pieņemta ārštata darbiniece, izpilddirektora padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Ivonna Vicinska (deputāta Zinta Vicinska radiniece, kas darbu ieguvusi bez konkursa — I. F.), kurai atalgojums no budžeta līdzekļiem noteikts 800 latu apmērā. «Jābūt kodolam, kas dod iespēju ātrāk un efektīvāk strādāt izpilddirektoram, man un arī vietniekiem,» to šajā jautājumā uzsvēra A. Lācarus. Savukārt deputāte Olga Blumbaha norādīja: «Tikai pāris reizes tiekoties ar jauno speciālisti, redzēju, kā viņa saskata līdzšinējā darba uzlabošanu. Turklāt pozicionēšanās un tas, kā mēs sevi parādam kontekstā ar citiem novadiem, šajos laikos ir ārkārtīgi svarīgi.» Izpilddirektors Aldis Vilsons, jautāts, kādēļ padomniece pieņemta ar terminētu darba līgumu, atbild, ka pagaidām mēģina «tikt skaidrībā ar novada sabiedriskajām attiecībām». Tiek pētīta likumdošana un saprasts, ko tā pieļauj, ko ne. «Mūsu pirmais un galvenais uzdevums šajā jomā ir skaidrot iedzīvotājiem, ko darām, nedarām, kur esam. Vai būs sabiedrisko attiecību nodaļa, to rādīs laiks. Mana padomniece nesēž koridorā, viņai ir izstrādāts plāns, kā strādāt nākošajā pusgadā un nākamajos trīs gados,» atklāja A. Vilsons. Viena no pārmaiņām gaidāma jau janvārī — pašvaldības izdevums «Talsu Novada Ziņas», ko izdod par iedzīvotāju nodokļu naudu, turpmāk būs krāsains.
Visu rakstu lasiet 16. decembra laikrakstā!
Minētie kungi AL+ AV darbu tendēs uz 3,5 gadiem un totālākās muļķības, ka viss tiek darīts iedzīvotāju labā.( Kungi sakārtoja sev pieklājīgu algu un amatus un sev un tikai sev pietuvinātiem iedzīvotājiem) :)))
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsGalvenais, ka kraasainas novada zinjas,kuras nekaa pratiga tapat nav. Driz likvides vel dazas vakances.
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsŠo rakstu izlasot, man radās vaiāk jautājumu nekā atbilžu. Pirmkārt jau nu gribētos ļoti, lai sabiedrisko attiecību speciāliste, kura saņem 800 Ls lielu algu, sniegtu Talsu vēstīm vai Talsu mājas lapā komentāru, kāds tad ir viņas redzējums un ko viņa plāno darīt. Varbūt to ir iespējams pārspēt par krietni lētākām izmaksām?
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsUn tad vēl rodas neksaidrības par autores pieminēto politisko izrēķināšanos ar kukltūras nama vadītāju? Cik man zināms (jo dzīvojam mazā pilsēta un cilvēki, piemēram, veikalos u.c. runā), ka I. Krūmiņa tiek atlaista par regulāru neattaisnotu prombūtni darba laikā, vai tad ne?
Par to, kas patiesībā notiek Talsu domē, zina vai puse Talsu iedzīvotāju, un šo rakstu būtu nepieciešams paturpināt, jo skartās problēmas ir tikai aisberga redzamā daļa.
Saistībā ar I. Krūmiņu neminēju politisko izrēķināšanos, bet gan šovu, par kādu vēlme atstādināt no amata Talsu tautas nama direktori, izvērtās. Turklāt oficiālie pamatojumi šādai vēlmei bija baltiem diegiem šūti. Ja gribēja atstādināt no amata, tad vajadzēja nopietnāk sagatavot argumentus.
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsSveika, Zaiga!
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsTā kā neviens cienījams žurnālists man nav uzdevis šādu jautājumu, tad ar lielāko prieku sniegšu informāciju par nākotnes plāniem jaunajā "Talsu novada ziņas" izdevumā janvāra sākumā (kas ir viens no pirmajiem paveiktajiem darbiem). Jāuzsver, ka mana amata apraksts būtiski atšķiras no likvidētas sabiedrisko attiecību speciālista vietas, tāpēc vilkt paralēles ir nekorekti.
Gaišus svētkus!
Interesanti, kad iepriekseja sasaukuma Tarabanovska kungs pienjema darba savus delus, skandals bija pa visu pagastu, bet izskatas, ka ari jaunais sasaukums min lidzigas pedas... man tiesham zel...
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsUn vel... kaut ka neizprotami, ka dome ir sabiedrisko attiecibu nodalja ar specialistiem, bet izpilddirektoram ir vajadzigs padomnieks shajos jautajumos.
Ar nepacietibu gaidu kadi bus jauna specialista nakotnes plani.
Sveiki, Ivonna!
Redakcijai jau par šo komentāru ir paziņotsPrieks, ka komentārus lasa arī paši domes darbinieki. Nu tad gaidu šo informāciju par nākotnes plāniem. Un tomēr būtu jauki, ja šāda informācija būtu bijusi pieejama pirms raksta tapšanas... vienkārši, lai nerastos iespaids, ka pašvaldība ar iedzīvotājiem komunicē tikai tad, kad kāds par to interesējas.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm: