Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Augusts 2018
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Septembris 2018
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Oktobris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Novembris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Decembris 2018
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2019
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2019
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2019
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2019
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2019
 
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Viedoklis

Vai gaidāt Latvijas simtgades svētku?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Pietura — karikatūra, pietura — traģēdija, pietura — izcilība… 01.08.2016

Mārīte Raks-Lasmane
marite@talsuvestis.lv
63223336

Talsu pirmā un otrā maršruta autobuss katru dienu kopš 2014. gada pavasara pārvadā aptuveni 400 cilvēkus, maršrutā iekļaujot arī Pastendi un Zvirgzdus. «Talsu Vēstis» dodas ceļā ar šoferīti Armandu Brahmani, kurš brauc pa pirmo maršrutu jau vairāk nekā gadu, katru dienu mērojot aptuveni 168 kilometrus, kas ir astoņi reisi. Pa šo laiku nācies saskarties ar negācijām no pasažieru puses nesakārtoto autobusu pieturu dēļ. Otrā maršruta šoferis veic deviņus reisus vairāk nekā 190 kilometru garumā.
Ceļš sākas Talsu autoostā. Katrā apstāšanās punktā A. Brahmanis paskaidro, kādi uzlabojumi nepieciešami un kur, savukārt, viss kārtībā. «Šī nav mana iegriba jūs uzaicināt. Tas ir tāpēc, ka mums, šoferīšiem, bieži nākas uzklausīt cilvēku pārmetumus par pieturām. Nav jau noslēpums, ka pilsētas maršrutus pārsvarā izmanto veci cilvēki un invalīdi, tādējādi rodas problēmas ar iekāpšanu un izkāpšanu. Cilvēki ir neapmierināti,» stāsta autovadītājs. Viņš norāda, ka pilsētas centrā lielākā daļa pieturu ir elegantas, tomēr, jo tālāk no centra, jo sliktāk. «Šo situāciju var salīdzināt ar nevīžīgu mājsaimnieci, kura ap vāzi satīra, bet apakšā paliek putekļi. Gribētos, lai kaut kas mainītos. Kad mūs aizvieto kolēģi, viņi brīnās, kā dienu no dienas varam braukt šo maršrutu, jo nervi esot čupā. Bet mēs esam pieraduši un to uztveram mierīgi,» atklāj A. Brahmanis.
1. pietura «Raiņa iela» pie grāmatnīcas «Zvaigzne ABC». Viss kārtībā.
2. pietura «Darba iela», tautā saukta «Pie sestā veikala». Arī šeit nav problēmu. Kaut gan nav nojumes, tā neesot nepieciešama, jo pasažieri te pārsvarā izkāpj. Traucējot vien privātie autovadītāji, kuri bieži pieturas tuvumā atstāj automašīnas.
3. pietura uz Celtnieku ielas, tautā saukta «Pie Bērziņu dārzniecības». Nojume arī te neesot nepieciešama.
4. pietura «Celtnieku iela», tautā saukta «Lauktehnika». Šeit nepieciešama nojume, jo iedzīvotāji gaida arī starppilsētu autobusus.
5. pietura «Gaļas kombināts».
Kā A. Brahmanis norāda, «Pietura — traģēdija». Pirmkārt, piebraucot nākas noskrāpēt autobusu, jo nav nozāģēti zari, bet tik liela transportlīdzekļa pārkrāsošana dārgi izmaksā. Lielas bedres, kuras lietus laikā izveidojas kā nelieli dīķīši. Cilvēki cenšoties mukt, kad autobuss piebrauc. Sarūsējis stabs, bojāts panelis. «Kāds ārvalstu viesis, kurš iekāpa šajā pieturā, vaicāja, vai autobuss neesot beigts, ja visu dienu jābrauc šāds maršruts,» atklāj Armands.
«Tā ir viena no vietām, kur autobusu pieturas nedaudz atjaunotas pa šiem gadiem, bet vēsturiski celtas padomju laikos. Kādas izbūvētas, tādas ir. Mūsu uzmanību arī vērsuši iedzīvotāji, situāciju esam apsekojuši un darījuši visu, lai tā mainītos. Mērķis ir pēc iespējas vairāk izmantot Eiropas Savienības (ES) finansējumu, lai nebūtu jātērē pašvaldības, jo visam nepietiek. Izstrādāts būvniecības tehniskā darba uzdevums, un ir cerība, ka nākamajā gadā piešķirs finansējumu ielas rekonstrukcijai. Tā ietvaros paredzēts arī atjaunot visas pieturas,» atklāj Talsu pilsētas pārvaldes vadītājs Ģirts Kalnbirze. Būvprojektā lūgts arī izvērtēt kokus, jo daudzos gadījumos tie aizsedz laternas, gājēju pārejas laternas.
6. pietura «Dravnieki». Iespējams, nevajag nojumi, bet izkāpšanas platforma ir nepieciešama, pretējā gadījumā pasažieriem nākas kāpt grāvī. Ziemā, savukārt, ir lieli sniega vaļņi, autobusam nākas stāvēt uz braucamās daļas, kādu izlaižot. Cilvēkam nākas kāpt sniega sanesumā.
Tā kā par šo pieturu atbild VAS «Latvijas valsts ceļi», atbildi par objekta stāvokli sniedz komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova: «Minētā pietura atrodas mazapdzīvotā vietā, pieturas «Dravnieki» tuvumā atrodas trīs mājas. Lielākoties iedzīvotāji izvēlas uz Talsiem doties kājām, nevis maksāt dārgi par autobusu biļeti.»
7. pietura «Bērnudārzs». Pastende. Šī pietura esot ideāla, viss sakārtots. «Gribu pateikt lielu paldies šoferu vārdā tām meitenēm, kas tīra teritoriju ap abām pieturām Pastendē. Jau no paša rīta pieturvietas satīrītas gan ziemā, gan vasarā,» atzinīgi vērtē A. Brahmanis.
8. pietura «Pastende». Skolas iela. Kā norāda vadītājs, «eleganta pietura».
9. pietura «Dravnieki». Lai arī konstrukcija veca, ir nojume un kabata, kur piebraukt, lai netraucētu satiksmi.
10. pietura «Gaļas kombināts». Nevar normāli uzņemt pasažierus, jo panelis ir «šķībs un greizs»; tāpēc nākas apstāties gabalu pirms un uzņemt pasažierus zāliens.
11. pietura «Celtnieku iela». Arī šeit veca pietura, bet vajadzīgi vien nelieli uzlabojumi.
12. pietura uz Celtnieku ielas, tautā saukta «Pie Bērziņu dārzniecības». Nav platformas. Cilvēkiem nākas izkāpt zālē. Ziemā kāda kundze, otrās grupas invalīde, tīra sniegu ap pieturu, lai varētu iekļūt autobusā.
13. pietura «Darba iela», tautā saukta «Pie sestā veikala». Šeit nepieciešams soliņš, jo bieži gaida veci cilvēki un invalīdi.
14. pietura «Brīvības iela». Viss kārtībā, lai arī prasītos nojume. Šeit izkāpj divas dāmas, kuras uzsver, lai noteikti norādām, cik labi šoferīši ir pirmā un otrā maršruta autobusiem. «Viņi ir tik smaidīgi un izpalīdzīgi! Vienmēr laipni un mīļi,» teic dāmas.
15. pietura «Ģimnāzija». Cilvēki pārsvarā izkāpj, tāpēc nojume nav vajadzīga.
16. pietura «Slimnīca». Pieturai viss kārtībā. Autovadītājs arī šīs ielas sētniecei izsaka lielas uzslavas, jo objekti vienmēr sakopti. Dienu no dienas braucot, Armands redz, cik uzcītīgi no rīta līdz vakaram dāma strādā, lai uzturētu kārtību.
17. pietura «Talsu autotransports». Reti kāds iekāpj, pārsvarā tikai izkāpj.
18. pietura «Slimnīca». «Ilgi prasīju, lai šeit uzstādītu soliņu. Tas šonedēļ tika izdarīts. Bet problēma ir slīpums pie pieturas. Grāvī iegāzās divi tantuki, kāpjot ārā no autobusa. Atceroties man zosāda metas. Kurš par to atbild, un kā tas izskatīsies nākotnē? Nepieciešams uzstādīt normālu platformu un nojumi,» iesaka autovadītājs.
«Esam saņēmuši iedzīvotāju lūgumus uzstādīt soliņu, ko esam izdarījuši. Runājot par slīpumu, negribētu tam piekrist, jo platforma ir taisna. Nāksies apskatīt,» atbild Ģ. Kalnbirze.
19. pietura «Poliklīnika».
To aizsedz milzīgi zari, tāpēc piebraukt pie pieturas gandrīz neiespējami. Atkal nākas bojāt autotransporta krāsu. Platforma nav pietiekami plata, tāpēc nevar izlaist cilvēkus ar invalīdu ratiņiem. Nākas speciāli pārbraukt. «Lai pašvaldības policija kādreiz atbrauc paskatīties, kāda ir situācija, jo tik daudz privātpersonu šeit apstājas neatļautās vietās, ka mēs vienkārši nevaram piestāt pie pieturas. Man ir bijis gadījums, kad lūdzu vienam kungam pārbraukt savu auto, viņš parādīja vidējo pirkstu. Ja mēs pārklājamies ar otra maršruta autobusu, kas apstāja pretējā ielas pusē, citi transportlīdzekļi nevar izbraukt. Un tagad Talsos ir ne tikai vieglās mācību mašīnas, bet arī smagās automašīnas un smagie ar piekabēm. Nesaprotu, kāpēc viņi brauc pa šo ceļu, garām poliklīnikai. Satiksme tad nav iespējama. Uzskatu, ka nepieciešams iekārtot to pieturu, kas atrodas poliklīnikas ceļa pusē, atpakaļ vecajā vietā,» skaidro A. Brahmanis. Ziemā arī sniega vaļņi sastumti tik lieli, ka nevar piebraukt.
«Runājot par zariem, šo problēmu nezinu. Iesaku a/s «Talsu autotransports» vērsties Talsu pilsētas pārvaldē, jautājumu izskatīsim. Tādas lietas jārisina kopā, to nevar izlemt viens cilvēks. Tad jau zari traucē ne tikai autobusiem, bet arī ceļa uzturēšanas tehnikai un privātpersonām. Runājot par pieturas lokāciju, kas atrodas ceļa pusē tuvāk poliklīnikai, pirms diviem gadiem problēma tika risināta kopā ar pakalpojuma sniedzēju. Pārlikām ceļazīmes, lai invalīdi varētu nolikt savas automašīnas pie poliklīnikas, samazinot viņiem vietu, jo nācās pārcelt pieturu tuvāk iestādes ieejai. Nezinu, kāpēc šobrīd tiek teikts, ka nevar piebraukt klāt. Līdz šim problēmu nebija. Ja ir saprasts, ka pieturvieta atkal jāpārceļ uz iepriekšējo vietu, akciju sabiedrībai «Talsu autotransports» jāvēršas pie mums, un varam atkārtoti izskatīt jautājumu. Sākotnēji pietura tika pārcelta uz tagadējo vietu tāpēc, ka cilvēkiem nācās izkāpt zālienā.
Par pieturu platumu — pirms diviem gadiem autobusa pieturas zīme traucēja apstāties, to pārlikām. Cik zinu, autobusam jāpiebrauc pie platformas iespējami tuvu un cilvēkam jābūt iespējai izkāpt uz tās. Pēc šiem standartiem tās droši vien ir veidotas. Ja tā nav, jautājums jāizskata,» teic Ģ. Kalnbirze.
20. pietura «Rožu iela». Vajadzētu nojumi, jo šeit pietur arī citu maršrutu autobusi, piemēram, virzienā uz Laidzi, Vandzeni, Mērsragu un citurieni.
21. pietura «Arāju iela». Autobusā iekāpj sirma kundze, kura apgalvo, ka ļoti vajadzētu soliņu, kur apsēsties. Tam piekrīt arī Armands.
22. pietura «Zvirgzdi».
Ļoti augsta platforma, kas izveidota no padomju laika paneļa, tāpēc nav iespējams atvērt durvis un ir jāapstājas ar ievērojamu distanci. Nav soliņa vai nojumes. Autobusā cenšas iekāpt kāda sirmgalve ar diviem kruķiem. Tas prasa citu pasažieru palīdzību un ievērojamu laiku. «Bija gadījums, kad darbu uzsāka jauns šoferis, kurš nezināja par šo specifisko platformu. Kad piebrauca pie pieturas, verot vaļā durvis, tās tika saliektas. Varam būt kā novērotāji, kas vienkārši var izteikt ieteikumus, jo esam pakalpojuma sniedzēji. Neesam tiesīgi veikt pieturu uzlabojumus vai rekonstrukcijas,» precizē a/s «Talsu autotransports» sabiedriskā transporta organizators Mareks Bidzāns.
Arī par šo objektu atbild VAS «Latvijas valsts ceļi». «Ņemot vērā, ka pašreizējais risinājums nav veiksmīgs, plānojam nākamajā mēnesī uzsākt šīs platformas sakārtošanu, proti, padarīt to zemāku un pieejamāku gan senioriem, gan ērtāk piebraucamu sabiedriskajam transportam,» atbild A. Kononova.
Ceļā uz nākamo pieturvietu šoferis atklāj, ka agrāk šī posma vidū bijusi pietura «Nātriņi». Viņš saņemot regulārus lūgumus no cilvēkiem, lai tā tiktu atjaunota kā agrāk.  «Diemžēl ierosinājums par pieturvietu tieši šo dzīvojamo māju tuvumā ir noraidīts praktisku un racionālu apsvērumu dēļ. Proti, Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka attālums starp pieturvietām apdzīvotās vietās nav mazāks par 800 metriem. Jauna pieturvieta starp dzīvojamām mājām būtu vien 600 metru attālumā no pieturas «Draudzības iela». Turklāt ceļu līdz tuvākajai pieturai 200—250 metru attālumā var mērot caur māju iekšpagalmiem. «Latvijas valsts ceļi» aicināja šo jautājumu skatīt arī Kurzemes plānošanas reģionā (KPR), bet jaunas satiksmes autobusu pieturvietas izveide neguva atbalstu arī tur,» skaidro A. Kononova.
23. pietura «Draudzības iela». Pietura ir labā stāvoklī, bet koku zari pilnībā nosedz zīmi un apstāšanās vietu.
24. pietura «Ezera laukums» pie SIA «Talsu namsaimnieks». Nav soliņa, tāpēc vecie cilvēki sēžot uz tiem, kas atrodas tālāk. Kad pamanot kalna galā autobusu, steidzas skriet, lai nepabrauc garām. Nav arī nojumītes. «Protams, mēs jau zinām situāciju katrā pieturā, braucam lēnāk un pagaidām cilvēkus, bet, ja brauc kāds aizvietotājs, viņam nereti sanāk paskriet garām kādam cilvēkam nepārredzamības vai šādas pieturas dēļ,» precizē Armands.
25. pietura «Tautas nams».
Cilvēku uzņemšanas vieta ir pie autostāvlaukuma, kur pat nav autobusa pieturas zīmes. Tāda ir vien pretējā pusē. «Pēc pasākumiem cilvēki šeit jūtas lūdzēju lomā, nezinot, vai autobuss apstāsies vai nē,» atklāj autovadītājs. Kā skaidro Ģ. Kalnbirze, tas ir ES finansēts projekts, veidots no būvprojekta. «Tos akceptē tad, ja viss atbilst normatīvajiem noteikumiem. Šiem Eiropas projektiem paiet aptuveni pieci līdz septiņi gadi, kuru laikā neko nedrīkst mainīt. Tātad —, ja tāds ir izveidots, uzraudzības periodā pārbūves nedrīkst notikt. Kad tas beidzas,  var sākt pārplānot,» situāciju skaidro Ģ. Kalnbirze.
Ceļā uz nākamo pieturu šoferis parāda otrā autobusu maršruta pieturu pie Talsu ezera promenādes, kur izvietots jauns soliņš un atkritumu urna, tomēr pati platforma ir slīpa, pieturzīme piestiprināta pie laternas, un nav piekļuves iespēju, proti, kāpņu. Atliek ripot no kalna vai iet pa ceļa braucamo daļu.
«Pirms vairākiem gadiem bija izgatavots būvprojekts Fabrikas ielas rekonstrukcijai. Projekta summa bija vairāki miljoni, un, kad finansējumu varēja piesaistīt no ES, tas neizturēja kādu no kārtām. Un pašvaldībai, protams, nav tādu līdzekļu, lai ieguldītu milzīgu naudas summu vienas ielas restaurēšanai. Tomēr pirms diviem gadiem atjaunojām gājēju celiņu visā Fabrikas ielas garumā.
Runājot par pieturu, tā ir sliktā stāvoklī. Kad pagājušajā gadā vaicājām iedzīvotājiem, kur vajadzētu izvietot soliņu, saņēmām aptuveni 15 ieteikumus. Kad izvērtējām, kur ir pašvaldības īpašums, šajā pavasarī izsludinājām iepirkumu. Naudu iekļāva budžetā, un tagad esam vairākās vietās uzstādījuši soliņus un atkritumu urnas, tai skaitā Fabrikas ielas pieturā. Nākamais solis ir izveidot piekļuvi pieturai, jo tur nekad nav bijušas trepītes. Plānos tas iekļauts. Ceram jau, protams, ka tas izdosies šogad. Tāpat arī esam lūguši a/s «Talsu autotransports» tur pievienot maršruta kustības sarakstu,» skaidro Ģ. Kalnbirze.
26. pietura «Slimnīca». Ideāla pietura.
27. pietura «Talsu autotransports». Personas šad un tad izkāpj, nav pieprasīta pietura.
28. pietura «Rīgas iela». Tikai izkāpj. Ļoti reti iekāpj.
29. pietura, galamērķis, «Dundagas iela, Talsu autoosta».
Par pieturu sakopšanu atbild
SIA «Talsu namsaimnieks». Kā norāda Talsu novada pašvaldības komunikācijas speciāliste Inita Fedko, ierobežotā darbaspēka un finanšu resursu dēļ Talsu pieturām nav piesaistīts sētnieks. «Nepieciešamo uzkopšanu šajās vietās uzņēmums deleģē simtlatnieku programmās iesaistītajām personām. Autobusu pieturvietas Talsos tiek sakoptas iespēju robežās, piemēram, ziemā no rītiem tīrot ietves ar specializēto tehnisko aprīkojumu, cik iespējams, tiek attīrītas arī pieturvietas. Savukārt sniega vaļņu likvidēšanā tiek koordinēti jau minētie simtlatnieku programmā iesaistītie,» informē I. Fedko.
«Par koku zariem pagājušajā gadā esam rakstījuši pašvaldībai, bet saņēmām atbildi, ka tam nav līdzekļu. Katru dienu jau nesūdzēsimies. Vienreiz uzrakstījām, un pateica, ka nav naudas. Tagad esmu uzrakstījis jaunu vēstuli par zariem pie poliklīnikas. Varbūt būs kāds risinājums. Citās pašvaldībās ir citādāk. Piemēram, Engurē neviens neliek rakstīt vēstules. Viņi uzreiz sniedz atbildi — tiklīdz būs pacēlājs, jautājums būs atrisināts. Arī ja krūmi aug uz kādas privātpersonas zemes, bet tie izstiepušies uz ceļa, tas jau vairs nav privātīpašums. Līdz ar robežu zari jāzāģē nost,» uzskata M. Bidzāns.
Lai pieturu atjaunotu, tas prasa ievērojamus līdzekļus. «Jebkura autobusu pietura tiek izveidota vai nu pēc pašvaldības iniciatīvas, vai pēc realizēta ES projekta. Kad atjauno kādu ceļa posmu, atjauno arī apkārtējo infrastruktūru. Kur ir šie projekti, viss izveidots, kā pienākas. Daudzās vietās, kur ir autobusu pieturas un nav tik labā stāvoklī kā tās, kas izveidotas no ES fondu līdzekļiem, ir tāpēc, ka gaidām iespēju un strādājam pie tā, lai iegūtu ES finansējumu,» skaidro Ģ. Kalnbirze.
Jaunu pieturu veidojot, jābruģē laukums, jāizvieto soliņš, atkritumu urna un nojume (tā vien maksā aptuveni 2500 eiro). Tātad tas izmaksā aptuveni 3000—3500 eiro.
Runājot par Talsu pārvaldes budžetu,
finansējums visās jomās ir nepietiekams. «Jāizvērtē, ko gribam sasniegt. Vienīgais normālais attīstības stāsts ir piesaistīt ES finansējumu. Pārējais paredzēts uzturēšanai. Budžets neļauj attīstīt apjomīgākus jautājumus. Ja būtu pietiekami daudz naudas, protams, mēs izdarītu visu. Bet katrā sfērā ir kāda problemātika.
Projektu tikai autobusu pieturu attīstīšanai nav. Kā jau minēju, ir tādi, kuri attīsta visu ielu kopumā, ar visu tās infrastruktūru. Pozitīvs piemērs — Rozes iela. Divus gadus atpakaļ izdevās to sakārtot, ieskaitot pieturvietas,» stāsta Ģ. Kalnbirze. Viņš uzsver, ka jebkurš ierosinājums ir izskatāms. Vai tam atradīsies finansējums, tas atkal ir cits jautājums.
«Vēlētos izteikt problēmu no mūsu puses. Ir cilvēki, kuri savu pakalpojumu vai pasākumu paziņojumus, afišas bez saskaņojuma ar mums izvieto pieturās. Pēc tam tās grūti notīrīt. Kad kāds notikums beidzies, cilvēki tās nenovāc. Mums nav problēmu to noņemt nost, bet, ja tā pielīmēta, vieta pēc tam jāmazgā. Un tā ir lieki iztērēta nauda, kuru varētu novirzīt kādam būtiskākam jautājumam. Nevaram katru dienu braukāt pa visām pieturām un skatīties, kas pielīmēts. Aicinu iedzīvotājus to nedarīt, jo tas nav atļauts. Pilsētā ir speciālas vietas, kur izvietot ziņojumus un reklāmas. Pietura ir pašvaldības īpašums. Ja ir vēlme tur kaut ko izvietot, tad aicinu nākt uz pašvaldību un par to runāt. Mēs taču neejam viens otra privātīpašumā, lai izlīmētu ziņojumus,» tā Ģ. Kalnbirze.
«Tas, ka iedzīvotāji mūs paslavē, ir ļoti patīkami. Kā nekā talsenieki taču ir savi cilvēki. Gribu vienkārši palīdzēt, lai iedzīvotājiem būtu vieglāk. Ja mani sauc par jauku šoferīti, gribu, lai viņam būtu labi. Bet daudzās pieturās ir jāmokās. Labi, ka ir cilvēki, kuri piecieš un mums neko nesaka, jo saprot, ka ne pie kā neesam vainīgi,» saka pirmā maršruta autobusa vadītājs Armands Brahmanis.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
sabiedrība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----