Rakstu arhīvs
 
Decembris 2012
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2013
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2013
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2013
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2013
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2013
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2013
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2013
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Oktobris 2013
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Novembris 2013
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Decembris 2013
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Janvāris 2014
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Februāris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Marts 2014
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Aprīlis 2014
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Maijs 2014
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Jūnijs 2014
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Jūlijs 2014
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Augusts 2014
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Septembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Oktobris 2014
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Novembris 2014
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Decembris 2014
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Janvāris 2015
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Februāris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 1
Marts 2015
23 24 25 26 27 28 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Aprīlis 2015
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Maijs 2015
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Jūnijs 2015
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Jūlijs 2015
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Augusts 2015
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Septembris 2015
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Oktobris 2015
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Novembris 2015
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Decembris 2015
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Janvāris 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Februāris 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 1 2 3 4 5 6
Marts 2016
29 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Aprīlis 2016
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Maijs 2016
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Jūnijs 2016
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Jūlijs 2016
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Augusts 2016
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Septembris 2016
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Oktobris 2016
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Novembris 2016
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Decembris 2016
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Janvāris 2017
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Februāris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Marts 2017
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Aprīlis 2017
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Maijs 2017
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Jūnijs 2017
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Jūlijs 2017
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Augusts 2017
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Septembris 2017
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Oktobris 2017
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Novembris 2017
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Decembris 2017
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Janvāris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Februāris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Marts 2018
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Aprīlis 2018
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Maijs 2018
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Jūnijs 2018
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Jūlijs 2018
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Augusts 2018
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Septembris 2018
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Oktobris 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Novembris 2018
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Decembris 2018
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Janvāris 2019
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Februāris 2019
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
Marts 2019
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aprīlis 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Maijs 2019
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Jūnijs 2019
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jūlijs 2019
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Augusts 2019
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Septembris 2019
 
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Viedoklis

Vai gaidāt Latvijas simtgades svētku?



Lai balsotu, jāielogojas sistēmā!
Pēdējās galerijas
Biežākie atslēgvārdi

Profesionāļiem informācija nedrīkst traucēt strādāt 21.09.2015

Elīna Lāce
elina@talsuvestis.lv
63291188

17. septembrī Talsu novada administratīvā centra Zaļajā zālē šajā mācību gadā pirmoreiz tikās Talsu, Dundagas, Mērsraga un Rojas novada izglītības iestāžu sociālie pedagogi. Lai arī mācību gads tikai nesen sācies, viņiem netrūka jautājumu, ko pārrunāt, un pretrunīgu problēmu, kam kopīgi ar sociālā dienesta un izglītības pārvaldes pārstāvjiem mēģināt rast risinājumu.
Lai izvērtētu, kā, savstarpēji sadarbojoties, darbu varētu veikt efektīvāk, sociālajiem pedagogiem šoreiz pievienojās Talsu novada pašvaldības sociālā dienesta ģimeņu atbalsta daļas darbinieces. Vadītāja Inguna Kronberga vispirms iepazīstināja ar funkcijām, ko sociālie darbinieki, kas strādā ar ģimenēm un bērniem, veic, un atbalstu, kas tiek piedāvāts. Galvenais mērķis — palīdzēt ģimenēm noteikt, atrisināt vai mazināt sociālās problēmas, attīstot iesaistīto personu resursus un piedāvājot atbalsta sistēmas. «Komandā ir spēks, un sociālā joma ļoti lielā mērā ir komandas darbs,» pauda I. Kronberga.
Nonākot pie sociālajiem pedagogiem aktuālo jautājumu pārrunāšanas, vispirms tika minēta neesošā sasaiste starp pirmsskolas izglītības iestādēm un skolu. Šī iemesla dēļ skolām katrs pirmklasnieks un viņa ģimenes apstākļi jāizzina no jauna, lai gan bērnudārzā taču pirms tam vairāku gadu laikā bērni ir labi iepazīti, un šīs informācijas nodošana tālāk izglītības iestādei varētu aiztaupīt saskaršanos ar dažādām problēmām.
«Gribētos par pirmklasniekiem zināt ko vairāk, jo ir problemātiski bērni, kuri nāk no problemātiskām ģimenēm. Bērnam pieaugot, pieaug arī problēmas, ja tās netiek risinātas,» sprieda Talsu pamatskolas sociālā pedagoģe Antra Puriņa. Bažījoties vien par to, cik daudz informācijas bērnudārzi ir tiesīgi izpaust, kolēģes viņai piekrita. Ne bez iemesla. Kādā skolā piedzīvota situācija, ka mācības 1. klasē uzsāk bērns, kurš vispār nerunā ar pieaugušajiem. Skolas saimei tas bijis liels pārsteigums, jo ne rakstiski, ne mutiski nebija saņemts brīdinājums par to, ka šāda problēma varētu būt.
Tika vērtēts, ka šāda rakstura informāciju par topošajiem pirmklasniekiem varētu sagatavot sociālie pedagogi, tomēr tas nav iespējams, jo pašlaik vienīgā pirmsskolas izglītības iestāde, kurā strādā sociālais pedagogs, ir Talsu «Kastanītis». Piedzīvotās situācijas liekot domāt, ka jāstrādā pie tā, lai kaut uz nelielu slodzi arī pirmsskolas izglītības iestādēs būtu sociālie pedagogi, jo tieši viņi vislabāk zinātu, par kurām lietām ir svarīgi informēt skolu. «Ātrākais risinājums būtu koleģiāla saruna,» ieminējās kāda sociālā pedagoģe.
Vēlāk par šo jautājumu
spraigas diskusijas notika divās darba grupās. Tajā, ko veidoja sociālie pedagogi un Talsu novada izglītības pārvaldes vadītājs Uldis Katlaps, nācās saskarties ar daudzajām pretrunām, kas rodas, par šo tēmu domājot. Daļā iestāžu problēma neesot tik aktuāla, jo skola un pirmsskola apvienota zem viena fiziska vai juridiska jumta. Tur dalīšanās ar nozīmīgu informāciju esot dabiska un likumsakarīga. U. Katlaps gan atgādināja, ka tas attiecas vien uz gadījumiem, kad bērns, pabeidzis bērnudārzu, turpina skološanos tajā pašā iestādē; ja viņš izvēlējies citu, tas izpaliek.
Arī tur, kur ir tikai viena skola un viens bērnudārzs, situācija ir risināma vienkāršā veidā, skolas sociālajam pedagogam par topošajiem pirmklasniekiem dodoties aprunāties ar pirmsskolas izglītības iestādes darbiniekiem.
Citādi ir Talsos, kur ik skolā bērni sanāk no pieciem pilsētas bērnudārziem vai pat citur novadā esošajiem, un katru no tiem apskraidīt būtu krietni sarežģītāk. «Iznāk, ka skolas sociālajam pedagogam jāpiezvana uz visiem bērnudārziem, lai uzzinātu visu par pilnīgi visiem bērniem! Jo kā tad var zināt, kuriem no bērniem, kas uzsāk mācības 1. klasē, iepriekš ir bijušas problēmas? Bieži vien to redz tikai pēc pusgada — tad, kad sākas problēmas. Ja būtu iepriekšēja informācija, ar bērnu varētu savlaicīgi strādāt. Iespējams, sadarbība varētu būt tāda, ka nevis no skolām zvana un prasa, bet varbūt drīzāk, ka bērnudārziem būtu šie «problēmu faili», kas attiecīgajiem bērniem iet līdzi,» minēja U. Katlaps.
No otras puses, sociālie pedagogi vērtēja, ka šādas informācijas saņemšana varētu traucēt skolēnam iespēju mainīties jaunajā izglītības iestādē. «Viņš skolā var uzvesties pavisam citādāk! Varbūt problēmas ir bijušas bērnudārzā, bet, atnākot uz skolu, to vairs nav! Varbūt viņam ir teikts, ka skolā viņš var mainīties un sevi parādīt citādākā gaismā! Svarīgi, lai mēs kā sociālie pedagogi neuzķeramies uz informācijas, ka šis ir problēmbērns! Viņš taču var mainīties,» atgādināja Talsu novada vakara un neklātienes vidusskolas sociālā pedagoģe Anita Rūtenberga. Citas kolēģes piekrita, ka septiņu gadu vecumā bērns piedzīvo attīstības krīzi. Kāds būs tās rezultāts, lielā mērā esot atkarīgs arī no pirmā klases audzinātāja.
«Profesionāļiem nedrīkst traucēt informācija,» iebilda pašvaldības sociālā dienesta sociālā pedagoģe, pārējo kolēģu koordinatore Alla Spruģevica, piekrītot U. Katlapam, kuram bija virkne jautājumu. «Kā jūs saredzat, kādā veidā informācijai būtu jānonāk līdz sociālajiem pedagogiem? Par ko lai jūs informē, ja tajā pašā laikā jūs minat, ka varbūt nav forši zināt sliktu informāciju par bērnu, kas grib mainīties. Te ir pretruna. Jūs sakāt, ka gribat, lai jūs informē, tajā pašā laikā — negribat, jo uz informāciju varētu skatīties arī nepareizi! Ar to būtībā pasakām, ka esam neprofesionāli pedagogi, jo informāciju pieņemam kā negrozāmu, un neprotam ar to strādāt,» viņš norādīja.
Viens no U. Katlapa ierosinājumiem bija —
ja reiz informācija var likt uz bērnu lūkoties stereotipiski, pēc tās bērnudārzā vērsties vien tad, ja klases audzinātājs pamana kādu problēmu. Šādā gadījumā pirmsskolas izglītības iestādēm nebūtu jāsniedz informācija par visiem bērniem, tātad tiktu pasargāti tie, kuri gribējuši mainīties un ir to arī izdarījuši. Izglītības pārvaldes vadītājs gan bija vienisprātis ar A. Spruģevicu par to, ka savlaicīgi saņemta informācija ļautu bez kavēšanās sniegt skolēnam nepieciešamo atbalstu, kamēr situācija vēl nav kļuvusi kritiska.
Konstatējuši, ka nav lietas kursā par to, kā un vai informācija par katru audzēkni tiek apkopota pirmsskolas izglītības iestādēs, sanāksmes dalībnieki nolēma uz nākamo tikšanos, kas būs 8. oktobrī, uzaicināt arī bērnudārzu pārstāvjus.
Otra darba grupa, ko veidoja sociālie darbinieki, piedāvāja izglītības iestāžu lietošanai sagatavot veidlapu ar pazīmju kopumu, kuras norāda uz nepieciešamību vērsties sociālajā dienestā, tādējādi ļaujot skaidrāk izprast, kas uzskatāmas par sociāla rakstura problēmām. Šīs pazīmes ļaušot arī konstatēt, kur beidzas izglītības iestādes kompetence un kur sākas sociālā dienesta darbalauks. Ģimeņu atbalsta daļas darbinieces solīja arī sagatavot vadlīnijas svarīgākajai informācijai, kāda jāiekļauj, ziņojot sociālajam dienestam par konkrētu bērnu vai ģimeni.
Citi pārrunātie jautājumi attiecās uz sociālo pedagogu biežu pieredzi, kas liek saprast, cik tālu drīkst iejaukties, redzot, ka skolēns ir trūcīgs, vai — kā rīkoties, kad bērns vairākas dienas nav skolā, nav zināmi kavējuma iemesli, vecāki nav sazvanāmi, bet, griežoties norādītajā dzīvesvietas adresē, atklājas, ka tur neviens nedzīvo. Otrajā gadījumā izskanēja gan ieteikums pēc precīzākās informācijas vērsties pie skolēna draugiem, kuri mēdzot būt vērā ņemami ziņu piegādātāji, gan izmantot pavisam mūsdienīgu un daudzreiz pārbaudītu metodi — skolēna gaitām sekot sociālajos tīklos internetā.
A. Spruģevica mudināja sociālos pedagogus izmantot iespēju bez maksas saņemt supervizora konsultācijas. «Jo sociālā pedagoga darbs nudien nav nekāda medusmaize,» viņa atzina.

Pievienotie attēli
Atslēgvārdi
Izglītība
Komentāri
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Lietotāja profils
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm:
draugiem.lv twitter.com facebook.com
Twitter
----- Account: talsuvestis.lv -----