Uzsākta miljons latu vērtā Valdemārpils tranzīta ielas atjaunošana 08.10.2013

30. septembrī sākusies Valdemārpils pilsētas tranzīta ielas rekonstrukcija, kuras kopējās izmaksas pārsniedz miljons latu. Būvdarbi aizkavējušies par mēnesi iepirkuma konkursa rezultāta pārsūdzības dēļ — lai arī 1. augustā par uzvarētāju tika atzīts vietējais uzņēmums SIA «Talce», 12. augustā to apstrīdēja SIA «Skonto būve».
Pirmie darbi jau uzsākti — par to liecina ceļazīme pie Valdgales krustojuma, kas norāda, ka ceļš uz Valdemārpili tranzīta satiksmei ir slēgts un jābrauc pa apvedceļu caur Cīruļiem. Savukārt pie Valdemārpils pilsētas zīmes, braucot no Talsu puses, ikvienu sagaida satiksmi regulējošs luksofors. «Divos posmos esam jau nojaukuši asfaltbetona segumu. Vietām jau veicām grunts apmaiņu. Strādāsim pa posmiem. Asfaltbetona segums tiks demontēts arī pilsētas centrā,» pastāstīja SIA «Talce» pārstāvji.
Ar neērtībām, ko radīs satiksmes ierobežojumi,
jārēķinās gan vietējiem iedzīvotājiem, gan arī pilsētas caurbraucējiem un viesiem. Pārmaiņas skars arī autobusu pasažierus, jo līdzšinējo pieturu atrašanās vietas nepieciešamības gadījumā tiks mainītas. Tomēr, kā informēja Valdemārpils pilsētas pārvaldnieks Andris Grīnbergs, cilvēki par izmaiņām tiks brīdināti iepriekš. Jau tagad zināms, ka vispirms tiks rekonstruēta Talsu iela — kamēr atjaunos tās vienu joslu, satiksmi virzīs pa otru, pa atsevišķiem krustojuma mezgliem notiks Talsu, K. Valdemāra, Ambrakas un Dzirnavu ielas krustojuma atjaunošana, bet pēc tam būvdarbi noritēs Lielās ielas posmos no Ambrakas līdz Jaunajai ielai un no Jaunās līdz Raiņa ielai. Satiksmes dalībnieku ērtībai būs izveidots un norādīts būvdarbu apbraucamais ceļš.
Patlaban SIA «Talce» sastādījusi vispārējo darba grafiku, ko iesniegusi pašvaldībai, bet turpmāk tas tiks izstrādāts detalizētāk, lai būtu iespējams sekot līdzi notiekošajiem darbiem. Jau tagad zināms, ka neērtības būs gaidāmas arī vietējiem tirgotājiem un privātmāju īpašniekiem, jo ceļa posmu rekonstrukcija var aizņemt vairākas dienas. «Būvniecība notiks pa vairākiem posmiem un uz vairākām dienām ar transportu būs liegta iespēja piebraukt pie privātīpašumiem. Tikko tiks iebūvēta lietus ūdens kanalizācija, izbūvēts smilts sala izturīgais slānis un šķembu apakškārta, tā tūdaļ tiks atjaunota piebraukšana pie privātīpašumiem,» paskaidroja A. Grīnbergs.
Tāpat būvniecībai, kā to paredz noteikumi, vecpilsētas daļā būs nodrošināta arheoloģiskā uzraudzība. Tā kā Valdemārpils centrā nākamajā gadā gaidāma ūdenssaimniecības un kanalizācijas projekta īstenošana, tranzīta ielas būvniecībā paredzēti tādi tehnoloģiskie risinājumi, lai nenāktos ciest atjaunotajam segumam. Rekonstrukcija 1 311 398 latu vērtībā plānota 1,1 kilometra garumā, pilnībā atjaunojot ielu segumu Lielajā un Talsu ielā. Tiks rekonstruētas ietves, uzstādītas košas gājēju barjeras, veikta lietus ūdens kanalizācijas tīklu rekonstrukcija, pārvietotas un labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas. Būs jauni pieturvietu paviljoni, soliņi un atkritumu urnas, bet visā tranzītielas garumā tiks uzstādīti 48 gaismekļi. Neiztikt arī bez teritorijas labiekārtošanas un trokšņu samazināšanas tranzītielas zonā — būs sastādīti koki, atjaunots zāliens un asfaltēšanas darbos plānots izmatot asfalta tipu, kas samazinās automašīnu riepu radīto troksni. Savukārt, akcentējot Valdemārpils pilsētas savdabīgumu, Talsu un K. Valdemāra ielas krustojumā tiks saglabāts laukuma veidols un pārdomāts dizaina risinājums, akcentējot vēsturisko tirgus laukumu un bruģakmeni. A. Grīnbergs atklāja, ka šajā vietā plānots uzstādīt burinieku, ko vēlāk papildināt ar ziedu kastēm.
Vērienīgie būvdarbi jāpabeidz līdz nākamā gada jūlija beigām,
tomēr iepirkumu konkursa pārsūdzības dēļ būvdarbi iekavējušies vairāk nekā par mēnesi. SIA «Talce» ražošanas direktors Arvis Andersons par spēkiem ir pārliecināts, sakot, ka «mums ir raķete darbu vadītājs, mums ir labi apakšuzņēmēji». Tomēr, lai izvairītos no pārmetumiem un apzinoties, ka būs jāsteidzas, SIA «Talce» pašvaldībai nosūtījusi informatīvu vēstuli, kurā norādījusi uz iespējamu būvdarbu aizkavēšanos objektīvu iemeslu dēļ, lūdzot nepieciešamības gadījumā pabeigšanas termiņu pārskatīt. Projekta vadītājs Normunds Tropiņš gan norāda, ka patlaban tiek darīts viss iespējamais, lai darbi ritētu raiti. «Laikapstākļi ietekmēs būvdarbus. Decembrī, janvārī, februārī un martā neplānojam strādāt, bet, ja būs labvēlīgi apstākļi, varam to darīt,» uzsvēra A. Andersons.
Patlaban objektā strādā ap 20 vīru — tie ir gan SIA «Talce» darbinieki, gan apakšuzņēmēju SIA «San B» un SIA «CVS» vīri.
Lai ielogotos sistēmā, izmanto kādu no sociālajām pasēm: